MODERN METHODS OF STUDYING AND ASSESSMENT OF STUDENTS’ KNOWLEDGE IN CLINIC OF INFECTIOUS DISEASES
СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ І ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ У КЛІНІЦІ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ
dc.creator | Vyshnevska, N. Yu. | |
dc.creator | Ivakhiv, O. L. | |
dc.creator | Vasylieva, N. A. | |
dc.creator | Ishchuk, I. S. | |
dc.date | 2017-05-11 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:21:35Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:21:35Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7554 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.1.7554 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11615 | |
dc.description | The aim of the study – to optimize the efficiency of teaching and the quality of students' knowledge of epidemiology and infectious diseases by improving of studying methods.Materials and Methods. The article presents the modern technologies of students’ training by using of situational tasks, copies of patients’ medical records, results of epidemical investigation of outbreaks, role-playing games, interactive and virtual technologies, and testing.Results and Discussion. The article deals with the problem of education of highly-qualified specialists at the higher educational medical establishments. The results based on the experience of the usage of new methodology in the educational process in particular, the usage of theoretical, practical and interactive methods within such disciplines as “Infectious diseases” and “Epidemiology” to form the appropriate competencies in future medical specialists have been analyzed.Conclusions. 1 Students will master the material better, especially if there are no thematic patients, with the help of the usage of multimedia technologies, virtual programs and bank of the copies of inpatients` medical records. 2.In order to comprehend new educational material and better practical skills of student's simultaneously, the method of business games within the classes should be widely used. 3.Problem solving situations help to form and perfect students' critical clinical and epidemiological thinking. 4.Student's knowledge should be assessed not only while the examination in the system "Krok" but also their ability to take advantage of gained theoretical knowledge, to perform their practical skills and to provide critical clinical and epidemiological thinking in practical situations should be taken into account. | en-US |
dc.description | Мета дослідження – підвищити ефективність навчання і якість знань студентів з інфекційних хвороб та епідеміології за рахунок удосконалення методів викладання.Матеріали та методи дослідження. У статті наведені сучасні технології підготовки студентів за допомогою ситуаційних задач, банку копій медичних карт стаціонарних хворих, результатів епідрозслідування спалахів, рольових ігор, використання інтерактивних та віртуальних технологій і тестування.Результати й обговорення. Стаття присвячена проблемі підготовки висококваліфікованих фахівців у вищих навчальних медичних закладах. Наводяться результати досвіду впровадження в навчальний процес різноманітних методик, використання як теоретичних, так і практичних й інтерактивних методів навчання для формування компетенцій у майбутніх лікарів з дисциплін “інфекційні хвороби” й “епідеміологія”, враховуючи специфіку предметів.Висновки. 1. Застосування мультимедіа, банку копій медичних карт стаціонарних хворих, віртуальних програм сприяє кращому засвоєнню студентами матеріалу, особливо за відсутності тематичних хворих. 2. На заняттях необхідно ширше використовувати методику ділових ігор, щоб студенти могли одночасно засвоювати новий навчальний матеріал і удосконалювати практичні навички. 3. Розв’язання ситуаційних задач допомагає розвинути у студентів клінічне та епідеміологічне мислення. 4. Окрім оцінювання знань студентів за системою “КРОК” доцільно також враховувати здатність їх клінічно й епідеміологічно мислити, застосовувати теоретичні знання у практичних ситуаціях й володіння практичними навичками. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7554/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.1 | |
dc.subject | students | en-US |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | infectious diseases | en-US |
dc.subject | epidemiology | en-US |
dc.subject | control knowledge. | en-US |
dc.subject | студенти | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | інфекційні хвороби | uk-UA |
dc.subject | епідеміологія | uk-UA |
dc.subject | контроль знань. | uk-UA |
dc.title | MODERN METHODS OF STUDYING AND ASSESSMENT OF STUDENTS’ KNOWLEDGE IN CLINIC OF INFECTIOUS DISEASES | en-US |
dc.title | СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ І ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ У КЛІНІЦІ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |