Show simple item record

РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІН СТУДЕНТАМ ВИЩИХ МЕДИЧНИХ УЧБОВИХ ЗАКЛАДІВ

dc.creatorMasheiko, I. V.
dc.creatorPeleshenko, G. B.
dc.creatorMasheiko, A. M.
dc.date2017-05-11
dc.date.accessioned2019-09-01T18:21:35Z
dc.date.available2019-09-01T18:21:35Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7493
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.1.7493
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11611
dc.descriptionThe aim of the study – the search for ways to improve the quality of student performance and improve results, preparation of license examination test "STEP".Materials and Methods. The study is based on review of the literature on optimization of educational process using distance learning systems. The study developed a training course on the theoretical disciplines on the basis of the e-learning platform Moodle and analyzed the academic performance of students in the preparation of tests at the Department of biochemistry and medical chemistry and the Department of social medicine, organization and health care management.Results and Discussion. The article presents the appropriateness and possibility of introduction of information technologies in educational process in higher educational institutions including analysis of the benefits of the development of training courses in the form of information-educational environment on the distance learning platform Moodle.Conclusions. The functionality of the system of distance learning Moodle allows you to create training programs with a given teacher through action that allows you to organize an independent work of students and efficiently monitor, greatly saving the time of teachers and increasing students' motivation to process the materials. Creating e-learning courses are the basis of knowledge of studied disciplines, to which students will have the opportunity at any time to review material from previous courses, which facilitates the uptake of current material.en-US
dc.descriptionМета дослідження – пошук шляхів підвищення якісної успішності студентів та поліпшення результатів складання ліцензійних тестових екзаменів “КРОК”.Матеріали та методи дослідження. Дослідження базується на вивченні матеріалів літературних джерел з оптимізації навчального процесу з залученням систем дистанційного навчання. У рамках дослідження було розроблено навчальні курси з теоретичних дисциплін на базі платформи для дистанційного навчання Moodle та проаналізовано успішність студентів зі складання тестових екзаменів на кафедрі біохімії та медичної хімії і кафедрі соціальної медицини, організації та управління охороною здоров’я.Результати й обговорення. У статті розглянуто доцільність та можливість впровадження інформаційних технологій у навчальний процес вищих медичних навчальних закладів, зокрема проаналізовано переваги розробки навчальних курсів у формі інформаційно-освітнього середовища на базі платформи для дистанційного навчання Moodle.Висновки. Функціонал системи дистанційного навчання Moodle дозволяє складати навчальні програми з заданим викладачем шляхом дій, що дозволяє організувати самостійну позааудиторну роботу студентів та ефективно її контролювати, значно заощаджуючи час викладачів та підвищуючи мотивацію студентів до опрацювання матеріалів. Створені електронні курси є базою знань з вивчених дисциплін, до яких студенти матимуть можливість звернутися будь-коли для повторення матеріалу попередніх курсів, що полегшує засвоєння поточного матеріалу.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.formatimage/jpeg
dc.formatimage/jpeg
dc.formatimage/jpeg
dc.formatimage/jpeg
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7493/pdf
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7493/8715
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7493/8716
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7493/8717
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7493/8718
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.1
dc.subjectinformation technologiesen-US
dc.subjectvirtual environmenten-US
dc.subjectcomputer testing.en-US
dc.subjectінформаційні технологіїuk-UA
dc.subjectвіртуальне середовищеuk-UA
dc.subjectкомп’ютерне тестування.uk-UA
dc.titleTHE ROLE OF INFORMATION TECHNOLOGY IN TEACHING COURSES FOR STUDENTS OF HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL ESTABLISHMENTSen-US
dc.titleРОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІН СТУДЕНТАМ ВИЩИХ МЕДИЧНИХ УЧБОВИХ ЗАКЛАДІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeОгляд літературиuk-UA


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record