Show simple item record

ЗАСОБИ ПОЛІПШЕННЯ РОБОТИ ЗІ СТУДЕНТАМИ З АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ВУЗАХ УКРАЇНИ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ВХІДНОГО РІВНЯ ЗНАНЬ ТА КРАЇНИ-ДОНОРА

dc.creatorChovpan, G. O.
dc.creatorChovpan, I. S.
dc.creatorBatyuk, L. V.
dc.creatorKnigavko, V. G.
dc.date2017-05-11
dc.date.accessioned2019-09-01T18:21:34Z
dc.date.available2019-09-01T18:21:34Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7439
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.1.7439
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11607
dc.descriptionThe aim of the study – to find solutions of the main problems faced by teachers working with students of younger courses with English language learning. We have analyzed the main problems that could affect the effectiveness of the training of foreign students with English language learning.Materials and Methods. The study is based on the investigation of the materials obtained from public sources and on the personal experience of the authors. The article presents the modern technologies of testing of foreign students with English language studying, implemented at the Department of Medical and Biological Physics and Medical Informatics. We have proposed rating method of determination the residual after-school knowledge in mathematics, physics and level of English proficiency.Results and Discussion. At the Department of Medical and Biological Physics and Medical Informatics entered input rating test for foreign 1st year students with English language learning. After the testing the teacher will receive by e-mail the conclusion in the form of a table with the results of each student and the overall group result and provided recommendations on the composition and level of the group offered recommendations for holding classes with the features of specific educational groups. The work also examines the possible composition of academic groups and proposed some recommendations for improvement, taking into account all factors, such as the countries from which students had arrived.Conclusions. The proposed method allows the teachers to build a more successful educational process, which ultimately has a positive effect on the overall absorption rate. In the future we plan to extend testing of foreign students with Russian language of instruction, introducing entrance test in Russian language that can also help in improving the quality of medical education.en-US
dc.descriptionМета дослідження – знайти шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі, що працюють зі студентами-іноземцями молодших курсів з англійською мовою навчання. Проаналізувати основні проблеми, які можуть впливати на результативність навчання студентів-іноземців з англійською мовою навчання.Матеріали та методи дослідження. Дослідження базується на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації та власного досвіду авторів. У статті наведені  сучасні технології тестування іноземних студентів з англійською мовою навчання, впроваджені на кафедрі медичної та біологічної фізики і медичної інформатики. Запропонований  рейтинговий спосіб визначення залишкових після школи знань з математики, фізики та рівень володіння англійською мовою.  Результати й обговорення. На кафедрі медичної та біологічної фізики і медичної інформатики впроваджене вхідне рейтингове тестування іноземних студентів 1 курсу з англійською мовою навчання. Після проведення тестування викладачеві на електронну пошту надсилаються висновки у вигляді таблиці з результатами кожного студента та загальним результатом групи і надаються рекомендації щодо складу та рівня групи, пропонуються рекомендації з  проведення занять з урахуванням особливостей конкретних навчальних груп. Також у роботі проаналізований можливий склад академічних груп та запропоновані деякі рекомендації щодо поліпшення роботи з урахуванням усіх факторів, наприклад, з урахуванням країн, з яких прибули студенти.Висновки. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсу. У подальшому планується поширити тестування на студентів-іноземців із російською мовою навчання, запровадивши вхідне тестування російською мовою, що також може допомогти у вдосконаленні якості медичної освіти.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7439/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.1
dc.subjecttesting systemen-US
dc.subjectinput level of knowledgeen-US
dc.subjectmedical schools.en-US
dc.subjectтестуюча системаuk-UA
dc.subjectвхідний рівень знаньuk-UA
dc.subjectмедичні вузи.uk-UA
dc.titleTHE METHODS OF IMPROVING WORK WITH ENGLISH LANGUAGE STUDYING STUDENTS IN UKRAINIAN MEDICAL SCHOOLS DEPENDING ON THE INPUT KNOWLEDGE LEVEL AND DONOR COUNTRYen-US
dc.titleЗАСОБИ ПОЛІПШЕННЯ РОБОТИ ЗІ СТУДЕНТАМИ З АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ВУЗАХ УКРАЇНИ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ВХІДНОГО РІВНЯ ЗНАНЬ ТА КРАЇНИ-ДОНОРАuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record