Show simple item record

ВИКОРИСТАННЯ ПРОБЛЕМНОГО ПІДХОДУ ПРИ ВИКЛАДАННІ МЕДИЧНОЇ І БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ

dc.creatorIvanchenko, O. Z.
dc.creatorMelnikova, O. Z.
dc.date2017-05-11
dc.date.accessioned2019-09-01T18:21:33Z
dc.date.available2019-09-01T18:21:33Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7347
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.1.7347
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11603
dc.descriptionThe aim of the study – presented article was to prove the need of problem-based learning for improvement of modern professionals training.Materials and Methods. The analysis of typical and working program “Medical and biological physics” and educational-methodical materials was made for identifying issues, which are appropriate to the problem-based learning. The method of observation was applied for determining of students activity level. The degree to achieve specific educational goals was assessed by analyzing of the students' knowledge control sections.Results and Discussions. The article gives examples of problematic tasks in the study of mechanisms of resting and action potentials, occurrence of the electric field in the body due to the spread of excitation wave in the heart and in the other organs, the features of the substances transport through the plasmatic membranes of the different cells. It is shown that the solution of tasks on a practical trainings by medical and biological physics should take the aim to integrate with physiology and other courses that use knowledge about the physical and physicochemical foundations of human life, the effects on the body of physics environmental factors and principles of their use in medical devices.Conclusions. The advantages of the use of problem-based learning of medical and biological physics are activation of mental activity of students and increasing of their intrinsic motivation. Terms of the successful use of technology are profound professional knowledge and pedagogical skills of the teacher and a high level of students training.en-US
dc.descriptionМета дослідження – обґрунтування необхідності застосування технології проблемного навчання у вищих закладах освіти для підвищення ефективності підготовки сучасних фахівців.Матеріали та методи дослідження. Проведено аналіз типової, робочої програм з “Медичної і біологічної фізики” і навчально-методичного забезпечення, яке застосовується на кафедрі медичної фізики, біофізики і вищої математики, з метою виявлення питань, вивчення яких доцільно проводити за технологією проблемного навчання. Методом спостереження встановлювався рівень активності студентів. За допомогою аналізу виконаних ними контрольних зрізів знань з’ясовували ступінь досягнення конкретних навчальних цілей.Результати й обговорення. У статті наведено приклади використання проблемних завдань при вивченні таких складних питань, як механізми виникнення мембранного потенціалу спокою і потенціалу дії, утворення електричного поля в тілі людини при розповсюдженні хвилі збудження у серці та інших органах, особливості транспорту речовин у біомебранах різних клітин. Показано, що вирішення проблемних завдань на заняттях з медичної і біологічної фізики має відбуватись з метою інтеграції з дисциплінами навчальної програми підготовки лікарів, зокрема з фізіологією людини та інших навчальних курсів, у яких використовуються знання про фізичні і фізико-хімічні основи процесів життєдіяльності людини, про дію на її організм фізичних факторів навколишнього середовища і принципи їх використання в медичних діагностичних і терапевтичних приладах.      Висновки. Перевагами застосування проблемного навчання при вивченні медичної і біологічної фізики є активізація розумової діяльності студентів і підвищення їхньої внутрішньої мотивації. Умовами успішного використання технології служать глибокі професійні знання та педагогічна майстерність викладача і високий рівень підготовки студентів.   uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7347/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.1
dc.subjectproblematic situationen-US
dc.subjectmedical and biological physics.en-US
dc.subjectпроблемна ситуаціяuk-UA
dc.subjectмедична і біологічна фізика.uk-UA
dc.titleTHE USE OF PROBLEM APPROACH IN TEACHING OF MEDICAL AND BIOLOGICAL PHYSICSen-US
dc.titleВИКОРИСТАННЯ ПРОБЛЕМНОГО ПІДХОДУ ПРИ ВИКЛАДАННІ МЕДИЧНОЇ І БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record