FEATURES OF THE CONTROL OF STUDENTS’ KNOWLEDGE IN THE STUDY OF MEDICAL CHEMISTRY IN A CREDIT-TRANSFER SYSTEM
ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ МЕДИЧНОЇ ХІМІЇ В УМОВАХ КРЕДИТНО-ТРАНСФЕРНОЇ СИСТЕМИ
dc.creator | Karpets, M. V. | |
dc.date | 2017-02-21 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:21:31Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:21:31Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7312 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2016.4.7312 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11592 | |
dc.description | In accordance with the European Credit-Transfer System the training current control knowledge at the Department of Biological and Medicinal Chemistry in Ivano-Frankivsk National Medical University is carried out at each session. For the systematic monitoring and promotion of regular education students in the classroom teacher evaluates all forms of work. The rating system evaluating progress and determining academic ranking of students, ensures the implementation of the principle of didactic mind students’ learning, promotes academic work during the semester, encourages students to work systematically and independently. It is important to form medical students in learning systems approach to understanding the functioning of the whole organism and its interaction with the environment, they develop logical thinking and ability to analyze, to synthesize, to compare and to predict. | en-US |
dc.description | Згідно з принципами європейської кредитно-трансферної системи навчання поточний контроль знань на кафедрі біологічної і медичної хімії ІФНМУ здійснюється на кожному занятті. Для систематичного контролю і стимулювання регулярного навчання студентів на заняттях викладач оцінює всі форми роботи. Рейтингова система оцінювання успішності та визначення академічного рейтингу студентів забезпечує реалізацію дидактичного принципу свідомості студентів у навчанні, активізує навчальну роботу протягом семестру, спонукає студентів працювати систематично та самостійно. Дуже важливо формувати у студентів-медиків у процесі навчання системний підхід до розуміння функціонування організму в цілому і його взаємодію з навколишнім середовищем, розвивати в них логічне мислення, а також уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, прогнозувати. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7312/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2016.4 | |
dc.title | FEATURES OF THE CONTROL OF STUDENTS’ KNOWLEDGE IN THE STUDY OF MEDICAL CHEMISTRY IN A CREDIT-TRANSFER SYSTEM | en-US |
dc.title | ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ МЕДИЧНОЇ ХІМІЇ В УМОВАХ КРЕДИТНО-ТРАНСФЕРНОЇ СИСТЕМИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |