Show simple item record

ЕФЕКТИВНІ СКЛАДОВІ ЯКІСНОЇ ОЦІНКИ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ

dc.creatorVatseba, M. O.
dc.date2017-02-21
dc.date.accessioned2019-09-01T18:21:31Z
dc.date.available2019-09-01T18:21:31Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7308
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2016.4.7308
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11588
dc.descriptionThe article is devoted to the use of clinical thinking as an effective teaching method in medical education. The overall objective of higher medical education is to prepare practitioners, able to diagnostics, treatment and prevention of disease. The course of clinical thinking – is a method of teaching of professional activities through its modeling close to the real conditions of compulsory dynamic development of the situation, task or problem in strict accordance with character of the following events decisions and action. The problems of interactivity and usefulness of this method in the training of medical students are considered.en-US
dc.descriptionСтаттю присвячено проблемі використання клінічного мислення як ефективного методу навчання студентів. Загальним завданням вищої медичної школи є підготовка практичного лікаря, здатного до діагностики, лікування тапрофілактики захворювання. Курс клінічного мислення – це метод навчання професійної діяльності за допомогою її моделювання, близького до реальних умов, з обов’язковим динамічним розвитком розв’язуваної ситуації, завдання або проблеми в чіткій відповідності наступних подій з характером рішень та дій. Розглядається проблема доцільності використання даного методу під час навчання студентів-медиків. uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7308/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2016)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2016)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2016.4
dc.titleEFFECTIVE COMPONENTS OF EVALUATION OF CLINICAL THINKING OF THE STUDENTS IN TNE INTERNAL MEDICINE STUDYINGen-US
dc.titleЕФЕКТИВНІ СКЛАДОВІ ЯКІСНОЇ ОЦІНКИ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record