THE TECHNIQUE OF TEACHING LESSONS WITH PHANTOM SIMULATION AT A BASIC STAGE OF GYNECOLOGY LEARNING
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ФАНТОМНИМ МОДЕЛЮВАННЯМ НА БАЗОВОМУ ЕТАПІ ВИВЧЕННЯ ГІНЕКОЛОГІЇ
dc.creator | Malanchuk, L. M. | |
dc.creator | Romanchuk, L. I. | |
dc.creator | Malanchyn, I. M. | |
dc.creator | Martyniuk, V. M. | |
dc.date | 2017-02-21 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:21:30Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:21:30Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7303 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2016.4.7303 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11584 | |
dc.description | Preparation of highly qualified specialists is the main objective of modern medicine. In terms of integration of the higher education system of Ukraine into European and world educational community requires innovative approaches in the process of formation of professional skills. In the article the peculiarities of training at the basic stage of learning gynecology using simulation mannequins are highlighted. The technique of the phantom study as such that maximally promotes the formation of competence approach to the practical component of education of future doctors is grounded. The role of the teacher, the requirements assigned to him as the leader and organizer of the educational process is considered. | en-US |
dc.description | Підготовка висококваліфікованих фахівців є основним завданням сучасної медицини. В умовах інтеграції системи вищої освіти України у європейське та світове освітнє співтовариство вимагає інноваційних підходів у процесі формування професійної майстерності. У статті висвітлено особливості проведення занять на базовому етапі вивчення гінекології з використанням симуляційних манекенів. Обґрунтована методика фантомного навчання як така, що максимально сприяє формуванню компетентнісного підходу до практичних складових освіти майбутнього лікаря. Визначена роль викладача, вимоги, які покладаються на нього як лідера та організатора навчального процесу. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7303/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2016.4 | |
dc.title | THE TECHNIQUE OF TEACHING LESSONS WITH PHANTOM SIMULATION AT A BASIC STAGE OF GYNECOLOGY LEARNING | en-US |
dc.title | МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ФАНТОМНИМ МОДЕЛЮВАННЯМ НА БАЗОВОМУ ЕТАПІ ВИВЧЕННЯ ГІНЕКОЛОГІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |