Show simple item record

ПЕРЕДУМОВИ, ЗАВДАННЯ І ФОРМИ РАДЯНІЗАЦІЇ ОСВІТИ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ У ВЕРЕСНІ 1939 – ЧЕРВНІ 1941 РОКУ

dc.creatorKadobnyi, T. B.
dc.creatorKravchuk, L. O.
dc.creatorMelnykova, K. M.
dc.date2016-11-22
dc.date.accessioned2019-08-31T12:50:05Z
dc.date.available2019-08-31T12:50:05Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6926
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2016.3.6926
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/11573
dc.descriptionThe proposed article reflects the mechanisms of implementation of the new Soviet educational and cultural values that reflect the Marxist-Leninist ideology, which was based on an international worldview class contradictions and constant struggle against private property, destroying religious beliefs of the local population.  The so-called reform contradicts the nature of Ukrainian national ideology, destroying its cultural and educational heritage of centuries. For this purpose, the new Soviet government introduces in all Western -Ukrainian schools as second Russian language as a means of international communication and academic educational network of country subordinates to one Moscow’s educational-methodical center.en-US
dc.descriptionУ пропонованій статті висвітлено механізми впровадження радянських освітньо-культурних цінностей, які відображали марксистсько-ленінську ідеологію, що ґрунтувалася на інтернаціональному світобаченні класових протиріч та постійній боротьбі з приватною власністю, руйнуючи релігійні переконання місцевого населення. Так звана реформа протирічила природі українського національного світогляду, нищила його культурно-освітні  багатовікові надбання. З цією метою радянська влада запроваджувала в усіх західноукраїнських школах другу російську мову, як засіб міжнаціонального спілкування, а також освітню виховну мережу краю підпорядковувала єдиному Московському освітньо-методичному центру.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6926/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2016 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2016)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2016)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2016.3
dc.titleBACKGROUND, OBJECTIVES AND FORMS OF SOVIET EDUCATION IN THE TERNOPIL REGION IN SEPTEMBER 1939–JUNE 1941en-US
dc.titleПЕРЕДУМОВИ, ЗАВДАННЯ І ФОРМИ РАДЯНІЗАЦІЇ ОСВІТИ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ У ВЕРЕСНІ 1939 – ЧЕРВНІ 1941 РОКУuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record