BACKGROUND, OBJECTIVES AND FORMS OF SOVIET EDUCATION IN THE TERNOPIL REGION IN SEPTEMBER 1939–JUNE 1941
ПЕРЕДУМОВИ, ЗАВДАННЯ І ФОРМИ РАДЯНІЗАЦІЇ ОСВІТИ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ У ВЕРЕСНІ 1939 – ЧЕРВНІ 1941 РОКУ
dc.creator | Kadobnyi, T. B. | |
dc.creator | Kravchuk, L. O. | |
dc.creator | Melnykova, K. M. | |
dc.date | 2016-11-22 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-31T12:50:05Z | |
dc.date.available | 2019-08-31T12:50:05Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6926 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2016.3.6926 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11573 | |
dc.description | The proposed article reflects the mechanisms of implementation of the new Soviet educational and cultural values that reflect the Marxist-Leninist ideology, which was based on an international worldview class contradictions and constant struggle against private property, destroying religious beliefs of the local population. The so-called reform contradicts the nature of Ukrainian national ideology, destroying its cultural and educational heritage of centuries. For this purpose, the new Soviet government introduces in all Western -Ukrainian schools as second Russian language as a means of international communication and academic educational network of country subordinates to one Moscow’s educational-methodical center. | en-US |
dc.description | У пропонованій статті висвітлено механізми впровадження радянських освітньо-культурних цінностей, які відображали марксистсько-ленінську ідеологію, що ґрунтувалася на інтернаціональному світобаченні класових протиріч та постійній боротьбі з приватною власністю, руйнуючи релігійні переконання місцевого населення. Так звана реформа протирічила природі українського національного світогляду, нищила його культурно-освітні багатовікові надбання. З цією метою радянська влада запроваджувала в усіх західноукраїнських школах другу російську мову, як засіб міжнаціонального спілкування, а також освітню виховну мережу краю підпорядковувала єдиному Московському освітньо-методичному центру. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6926/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2016.3 | |
dc.title | BACKGROUND, OBJECTIVES AND FORMS OF SOVIET EDUCATION IN THE TERNOPIL REGION IN SEPTEMBER 1939–JUNE 1941 | en-US |
dc.title | ПЕРЕДУМОВИ, ЗАВДАННЯ І ФОРМИ РАДЯНІЗАЦІЇ ОСВІТИ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ У ВЕРЕСНІ 1939 – ЧЕРВНІ 1941 РОКУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |