FEATURES OF STUDENTS-PHARMACISTS’ PROFESSIONAL CHOICE
ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТІВ-ПРОВІЗОРІВ
dc.creator | Velyka, A. Ya. | |
dc.creator | Perepelytsia, O. O. | |
dc.date | 2016-11-22 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-31T07:46:43Z | |
dc.date.available | 2019-08-31T07:46:43Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6910 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2016.3.6910 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11556 | |
dc.description | The article covers the factors of the professional self-determination of students-pharmacists in the phase of professional education. The social and subjective factors have the highest priority in their choice of profession. In their choice of profession the respondents faced some problems: the influence of their parents’ position, unsoundness of their profession choice, insufficient information about their future activity, enthusiasm about the appearance of the profession. The most adequate approach to providing assistance to the young person in the period of their professional choice is the psychological and pedagogical support that promotes development of internal conditions of professional self-identification. The low activity of the self-determination subject is the feature of pharmacists’ professional self-determination. | en-US |
dc.description | У статті висвітлено чинники професійного самовизначення студентів-провізорів на етапі професійного навчання. Пріоритетними у виборі професії є соціальні та суб’єктивні чинники. Респонденти у виборі професії зустрілись з проблемами: впливу позиції батьків, необґрунтованістю вибору професії, недостатньою інформованістю про майбутню діяльність, захопленням зовнішньою стороною професії. Особливiстю професійного самовизначення провізорів є низька активність суб’єкта самовизначення. Найадекватнішим підходом до надання допомоги молодій людині у період професійного вибору є психолого-педагогічний супровід, який сприяє створенню внутрішніх умов професійного самовизначення. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6910/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2016.3 | |
dc.title | FEATURES OF STUDENTS-PHARMACISTS’ PROFESSIONAL CHOICE | en-US |
dc.title | ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТІВ-ПРОВІЗОРІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |