Show simple item record

ПІСЛЯДИПЛОМНА МЕДИЧНА ОСВІТА – НОВІ ГОРИЗОНТИ Й ПЕРСПЕКТИВИ

dc.creatorVoronenko, Yu. V.
dc.creatorMintser, O. P.
dc.creatorPalahin, O. V.
dc.date2016-11-22
dc.date.accessioned2019-08-31T07:46:42Z
dc.date.available2019-08-31T07:46:42Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6903
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2016.3.6903
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11549
dc.descriptionThe article presented a new understanding of knowledge transfer, the contents and management of education. It was established the question of additional post-graduate problem-oriented education, especially in medicine, including such new educational techniques as a multidisciplinary, interdisciplinary and transdisciplinary. There is a need to create a single bank for control and measurement techniques to verify the residual knowledge not only by the disciplines but also by the training modules. No less important is the initiation of the so-called “non-linear” circuit of the educational process.Developing rigorous methodology of transdisciplinary research and education identified the specific role of computer science as an element of its system-technological support, given the backbone role of modern science and the integration of information technologies in virtually all branches of science and education.It was proposed to divide the training of doctors and pharmacists in continuing professional development strategy in post-graduate medical education in two parts – basic and additional (transdisciplinar, problem-oriented) with a specified level of competence.en-US
dc.descriptionПредставлено нове розуміння проблем передавання знань, змісту освіти та управління нею. На часі поставлено питання післядипломного додаткового проблемно-орієнтованого навчання, особливо в медицині, що включає такі нові напрями, як полідисциплінарність, мультидисциплінарність та трансдисциплінарність. Виникає необхідність створення єдиного банку контрольно-вимірювальних методик для перевірки залишкових знань не тільки з дисциплін, а й з навчальних модулів. Не менш важливим стає й введення так званої “нелінійної” схеми організації навчального процесу.Розроблення суворої методології трансдисциплінарності наукових досліджень та освіти виявило особливу роль інформатики як елемента її системно-технологічної підтримки, враховуючи системоутворюючу роль сучасної інформатики та інтеграцію інформаційних технологій практично в усі галузі науки й освіти.Запропоновано розділити навчання лікарів і провізорів у стратегії безперервного професійного розвитку в післядипломній медичній освіті на дві частини – базисну та додаткову (трансдицисплінарну, проблемно-орієнтовану) з заданим рівнем компетентності.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6903/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2016 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2016)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2016)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2016.3
dc.titlePOST-GRADUATE MEDICAL EDUCATION – NEW HORIZONS AND PERSPECTIVESen-US
dc.titleПІСЛЯДИПЛОМНА МЕДИЧНА ОСВІТА – НОВІ ГОРИЗОНТИ Й ПЕРСПЕКТИВИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record