PROSPECTS OF APPLICATION OF NEW AND “FORGOTTEN” METHODS OF TEACHING PHARMACOLOGY IN HIGH SCHOOL
ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ НОВІТНІХ ТА “ЗАБУТИХ” МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
dc.creator | Voloshchuk, N. I. | |
dc.creator | Pashynska, O. S. | |
dc.creator | Hrymalovska, O. V. | |
dc.date | 2016-11-22 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-31T07:46:42Z | |
dc.date.available | 2019-08-31T07:46:42Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6902 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2016.3.6902 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11548 | |
dc.description | The article considers the role and position of some methods of memorizing large amounts of material at the Department of Pharmacology of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University, as an effective supplemental forms to increase the amount of memory the mastering of knowledge, acquisition of skills of the educational process. There were proposed mnemotechnical methods, one of which is acronyms, fit perfectly into the pedagogical process, help to save time of students, complement and diversify the teaching and to meet the conditions of educational environment of higher education. | en-US |
dc.description | У статті розглянуті роль та місце деяких прийомів запам’ятовування великої кількості матеріалу на кафедрі фармакології Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова як дієвої допоміжної форми для збільшення обсягу пам’яті, засвоєння студентами знань, набуття умінь та навичок навчального процесу. Запропоновані мнемотехнічні методи, одним із яких є акроніми, органічно вписуються в педагогічний процес, сприяють економії часу студентів, доповнюють та урізноманітнюють викладання, а також відповідають умовам педагогічного середовища вищих навчальних закладів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6902/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2016.3 | |
dc.title | PROSPECTS OF APPLICATION OF NEW AND “FORGOTTEN” METHODS OF TEACHING PHARMACOLOGY IN HIGH SCHOOL | en-US |
dc.title | ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ НОВІТНІХ ТА “ЗАБУТИХ” МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |