Show simple item record

ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ НОВІТНІХ ТА “ЗАБУТИХ” МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

dc.creatorVoloshchuk, N. I.
dc.creatorPashynska, O. S.
dc.creatorHrymalovska, O. V.
dc.date2016-11-22
dc.date.accessioned2019-08-31T07:46:42Z
dc.date.available2019-08-31T07:46:42Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6902
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2016.3.6902
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11548
dc.descriptionThe article considers the role and position of some methods of memorizing large amounts of material at the Department of Pharmacology of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University, as an effective supplemental forms to increase the amount of memory the mastering of knowledge, acquisition of skills of the educational process. There were proposed mnemotechnical methods, one of which is acronyms, fit perfectly into the pedagogical process, help to save time of students, complement and diversify the teaching and to meet the conditions of educational environment of higher education.en-US
dc.descriptionУ статті розглянуті роль та місце деяких прийомів запам’ятовування великої кількості матеріалу на кафедрі фармакології Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова як дієвої допоміжної форми для збільшення обсягу пам’яті, засвоєння студентами знань, набуття умінь та навичок навчального процесу. Запропоновані мнемотехнічні методи, одним із яких є акроніми, органічно вписуються в педагогічний процес, сприяють економії часу студентів, доповнюють та урізноманітнюють викладання, а також відповідають умовам педагогічного середовища вищих навчальних закладів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6902/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2016 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2016)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2016)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2016.3
dc.titlePROSPECTS OF APPLICATION OF NEW AND “FORGOTTEN” METHODS OF TEACHING PHARMACOLOGY IN HIGH SCHOOLen-US
dc.titleПЕРСПЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ НОВІТНІХ ТА “ЗАБУТИХ” МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record