THE IMPLEMENTATION OF COMPUTER TEST POLL ON THE HUMAN ANATOMY DEPARTMENT
ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ РІВНЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ у НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС КАФЕДРИ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ
dc.creator | Tikholaz, V. O. | |
dc.creator | Bashynska, O. I. | |
dc.creator | Stelmachshuk, P. O. | |
dc.creator | Rutska, I. А. | |
dc.creator | Lopatkina, O. P. | |
dc.date | 2016-05-13 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-31T07:46:41Z | |
dc.date.available | 2019-08-31T07:46:41Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6395 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i1.6395 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11542 | |
dc.description | Recently in order to evaluate student’s knowledges we implement new and new methods, directed on improving the progress of the students. Within innovative era of the computer technologies we receive an opportunity to have more faster and objective control.Lately, the computer test poll is very famous. This one was implemented at department. While making tests, the tasks of different level of complication are interchanging. It is helps to prevent overstrain of the students.Absolute students success in the 2015 was – 89.22 %, and in 2014 – 47.5 %. Quality success in 2015 – 40.25 %, in 2014 – 47.5 %.The differences of the marks between current and summary lectures in 2015 – 37 %, and in 2014 – 26%. | en-US |
dc.description | В останні роки для оцінювання знань студентів впроваджуються все нові і нові методи, направлені на покращення успішності студентів. В інноваційну еру комп’ютерних технологій є можливість більш швидкого та об’єктивного контролю. Останнім часом популярним методом є комп’ютерне тестове опитування, яке і було впроваджено на кафедрі. При складанні тестів чергуються завдання з різними формами подачі даних та різних рівнів складності, що дозволяє знизити ймовірність перевтоми студентів.Абсолютна успішність студентів у 2015 р. становить 89,22 %, а у 2014 р. – 93,38 %; Якісна успішність студентів у 2015 р. становить 40,25 %, а у 2014 р. – 47,5 %. Розбіжність оцінок між поточними заняттями і підсумковим заняттям у 2015 р. становить 37 %, а у 2014 р. – 26 %. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6395/5854 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i1 | |
dc.title | THE IMPLEMENTATION OF COMPUTER TEST POLL ON THE HUMAN ANATOMY DEPARTMENT | en-US |
dc.title | ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ РІВНЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ у НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС КАФЕДРИ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |