ASPECTS OF ENGLISH-SPEAKING STUDENTS TRAINING AT THE FUNCTIONAL DIAGNOSTICS AND CLINICAL PATHOPHYSIOLOGY DEPARTMENT
АСПЕКТИ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНИХ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА КЛІНІЧНОЇ ПАТОФІЗІОЛОГІЇ
dc.creator | Dzyha, S. V. | |
dc.creator | Marushchak, M. I. | |
dc.creator | Bakalets, O. V. | |
dc.creator | Behosh, N. B. | |
dc.creator | Zaiets, T. A. | |
dc.date | 2016-05-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-31T07:46:38Z | |
dc.date.available | 2019-08-31T07:46:38Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6370 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i1.6370 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11531 | |
dc.description | The article deals with the parcularities of disciplines teaching for 6th course medical foreign students at the Functional Diagnostics and Clinical Pathophysiology Department. The main generalized methods of educational process and the basic approaches of teaching the subject to foreign students were highlighted. Studying methods for students’ motivation improvement and conceptual learning are considered. The role of Functional Diagnostics and Clinical Pathophysiology is accentuated in specialists training of diagnostic medicine. | en-US |
dc.description | У статті висвітлено особливості викладання дисциплін для англомовних студентів 6 курсу медичного факультету на кафедрі функціональної діагностики та клінічної фізіології. Узагальнено методики проведення навчального процесу та розкрито основні методи підходу викладання клінічної патофізіології та функціональної діагностики іноземним студентам. Розглянуто педагогічні прийоми для підвищення мотивації майбутніх лікарів до вивчення даних дисциплін та підкреслено їх роль у підготовці фахівців з діагностичної медицини. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6370/5832 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i1 | |
dc.title | ASPECTS OF ENGLISH-SPEAKING STUDENTS TRAINING AT THE FUNCTIONAL DIAGNOSTICS AND CLINICAL PATHOPHYSIOLOGY DEPARTMENT | en-US |
dc.title | АСПЕКТИ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНИХ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА КЛІНІЧНОЇ ПАТОФІЗІОЛОГІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |