Show simple item record

РЕЗУЛЬТАТИ ЗОВНІШНЬОГО І ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ВДНЗУ “УКРАЇНСЬКА МЕДИЧНА СТОМАТОЛОГІЧНА АКАДЕМІЯ” ЗА 2015 КАЛЕНДАРНИЙ РІК

dc.creatorZhdan, V. M.
dc.creatorBobyriov, V. M.
dc.creatorBilash, S. M.
dc.creatorBieliaieva, O. M.
dc.date2016-05-05
dc.date.accessioned2019-08-26T20:21:07Z
dc.date.available2019-08-26T20:21:07Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6224
dc.identifier10.11603/me.v0i2.6224
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11500
dc.descriptionThe article is devoted to the issue of higher education monitoring which is quite relevant nowadays. The results of external and internal monitoring in the quality of higher education at HSEEU “Ukrainian Medical Stomatological Academy” in 2015 calendar year have been analyzed. It has been demonstrated that internal monitoring in the form of self-analysis and self-evaluation is the demand of time and objective requirement of innovation development. It has been concluded that internal monitoring enables to track the dynamics of processual and resultative aspects of education quality, promotes the enhancement of management quality, increases the responsibility of all subjects (students, academic staff, administrative authorities, assisting personnel), preconditions the introduction of necessary corrections into the learning and teaching processes, and serves as a strong impulse for the development of culture of university autonomy.en-US
dc.descriptionСтаття присвячена актуальному нині питанню моніторингу якості освіти. Проаналізовано результати зовнішнього і внутрішнього моніторингу якості вищої освіти у ВДНЗУ “Українська медична стоматологічна академія” за 2015 календарний рік. Показано, що внутрішній моніторинг у вигляді самоаналізу і самооцінювання – це вимога часу та об’єктивна потреба інноваційного розвитку освітньої діяльності навчального закладу. У висновках зазначається, що внутрішній моніторинг дає змогу простежувати динаміку процесуального і результативного аспектів якості навчання, забезпечує умови для підвищення ефективності управління якістю освітнього процесу, підвищує відповідальність усіх суб’єктів (студентів, науково-педагогічних працівників, адміністрації, навчально-допоміжного персоналу), обумовлює внесення необхідних коректив в освітній процес, слугує міцним поштовхом для розвитку культури університетської автономії. uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6224/5698
dc.rightsАвторське право (c) 2016 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2016)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2016)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.v0i2
dc.titleRESULTS OF EXTERNAL AND INTERNAL MONITORING IN THE QUALITY OF HIGHER EDUCATION AT HSEEU “UKRAINIAN MEDICAL STOMATOLOGICAL ACADEMY” IN 2015 CALENDAR YEARen-US
dc.titleРЕЗУЛЬТАТИ ЗОВНІШНЬОГО І ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ВДНЗУ “УКРАЇНСЬКА МЕДИЧНА СТОМАТОЛОГІЧНА АКАДЕМІЯ” ЗА 2015 КАЛЕНДАРНИЙ РІКuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record