RESULTS OF EXTERNAL AND INTERNAL MONITORING IN THE QUALITY OF HIGHER EDUCATION AT HSEEU “UKRAINIAN MEDICAL STOMATOLOGICAL ACADEMY” IN 2015 CALENDAR YEAR
РЕЗУЛЬТАТИ ЗОВНІШНЬОГО І ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ВДНЗУ “УКРАЇНСЬКА МЕДИЧНА СТОМАТОЛОГІЧНА АКАДЕМІЯ” ЗА 2015 КАЛЕНДАРНИЙ РІК
dc.creator | Zhdan, V. M. | |
dc.creator | Bobyriov, V. M. | |
dc.creator | Bilash, S. M. | |
dc.creator | Bieliaieva, O. M. | |
dc.date | 2016-05-05 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T20:21:07Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T20:21:07Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6224 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i2.6224 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11500 | |
dc.description | The article is devoted to the issue of higher education monitoring which is quite relevant nowadays. The results of external and internal monitoring in the quality of higher education at HSEEU “Ukrainian Medical Stomatological Academy” in 2015 calendar year have been analyzed. It has been demonstrated that internal monitoring in the form of self-analysis and self-evaluation is the demand of time and objective requirement of innovation development. It has been concluded that internal monitoring enables to track the dynamics of processual and resultative aspects of education quality, promotes the enhancement of management quality, increases the responsibility of all subjects (students, academic staff, administrative authorities, assisting personnel), preconditions the introduction of necessary corrections into the learning and teaching processes, and serves as a strong impulse for the development of culture of university autonomy. | en-US |
dc.description | Стаття присвячена актуальному нині питанню моніторингу якості освіти. Проаналізовано результати зовнішнього і внутрішнього моніторингу якості вищої освіти у ВДНЗУ “Українська медична стоматологічна академія” за 2015 календарний рік. Показано, що внутрішній моніторинг у вигляді самоаналізу і самооцінювання – це вимога часу та об’єктивна потреба інноваційного розвитку освітньої діяльності навчального закладу. У висновках зазначається, що внутрішній моніторинг дає змогу простежувати динаміку процесуального і результативного аспектів якості навчання, забезпечує умови для підвищення ефективності управління якістю освітнього процесу, підвищує відповідальність усіх суб’єктів (студентів, науково-педагогічних працівників, адміністрації, навчально-допоміжного персоналу), обумовлює внесення необхідних коректив в освітній процес, слугує міцним поштовхом для розвитку культури університетської автономії. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6224/5698 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2016) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2016) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i2 | |
dc.title | RESULTS OF EXTERNAL AND INTERNAL MONITORING IN THE QUALITY OF HIGHER EDUCATION AT HSEEU “UKRAINIAN MEDICAL STOMATOLOGICAL ACADEMY” IN 2015 CALENDAR YEAR | en-US |
dc.title | РЕЗУЛЬТАТИ ЗОВНІШНЬОГО І ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ВДНЗУ “УКРАЇНСЬКА МЕДИЧНА СТОМАТОЛОГІЧНА АКАДЕМІЯ” ЗА 2015 КАЛЕНДАРНИЙ РІК | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |