KEY TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF KNOWLEDGE TRANSFER TECHNOLOGIES IN POSTGRADUATE MEDICAL EDUCATION SYSTEMS AND THE CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF DOCTORS
КЛЮЧЕВЫЕ ТРЕНДЫ РАЗВИТИЯ ТЕХНОЛОГИЙ ПЕРЕДАЧИ ЗНАНИЙ В СИСТЕМАХ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ И НЕПРЕРЫВНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ВРАЧЕЙ;
КЛЮЧОВІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЙ ПЕРЕДАВАННЯ ЗНАНЬ У СИСТЕМАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРІВ
dc.creator | Mintser, O. P. | |
dc.creator | Sukhanova, O. O. | |
dc.creator | Shevtsova, O. M. | |
dc.creator | Ganynets, P. P. | |
dc.creator | Sarkanych, O. V. | |
dc.creator | Koshova, S. P. | |
dc.creator | Shevchenko, Ya. O. | |
dc.date | 2019-02-20 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T18:17:58Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T18:17:58Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/9858 | |
dc.identifier | 10.11603/mie.1996-1960.2018.4.9858 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11362 | |
dc.description | Background. The trends of technologies development of postgraduate training of doctors as well as their continuous professional development are considered. Results. It is emphasized that universities are still the ideal place for the transfer and production of knowledge. However, it is completely useless to compete with online education for universities offering a typical contact education. It is postulated that many technologies of transfer of knowledge practically exclude the solution of the task of standardizing trajectories of learning and ensuring an efficient, individualized transfer of knowledge. Conclusions. The opinion is expressed on the necessity of developing algorithms for the timely identification of individual characteristics in learning the teaching material and on the basis of their creation of adaptive teaching systems. | en-US |
dc.description | Рассмотрены тренды развития технологий последипломного обучения и непрерывного профессионального развития врачей. Подчеркивается, что университеты по-прежнему, являются идеальным местом для передачи и продуцирования знаний. Однако, конкурировать с онлайн обучением университетам, предлагающим типичное контактное образование, совершенно бесполезно. Постулируется, что множество технологий передачи знаний практически исключает решение задачи стандартизации траекторий обучения и обеспечения эффективного индивидуализированного трансфера знаний. Высказывается мнение о необходимости разработки алгоритмов своевременного выявления индивидуальных особенностей в усвоении учебного материала и на их основе создания адаптивных обучающих систем. | ru-RU |
dc.description | Розглянуто тренди розвитку технологій післядипломного навчання та безперервного професійного розвитку лікарів. Підкреслюється, що університети, як і раніше, є ідеальним місцем для передавання та продукування знань. Однак, конкурувати з онлайн навчанням університетам, що пропонують типову контактну освіту, абсолютно марно. Постулюється, що безліч технологій передавання знань практично унеможливлює рішення завдання стандартизації траєкторій навчання та забезпечення ефективного індивідуалізованого трансферу знань. Висловлюється думка про необхідність розроблення алгоритмів своєчасного виявлення індивідуальних особливостей у засвоєнні навчального матеріалу та на їх основі створення адаптивних навчальних систем. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I. Horbachevsky Ternopil National Medical University | en-US |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/9858/9548 | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | uk-UA |
dc.source | Medical Informatics and Engineering; No 4 (2018); 50-56 | en-US |
dc.source | Медицинская информатика и инженерия; № 4 (2018); 50-56 | ru-RU |
dc.source | Медична інформатика та інженерія; № 4 (2018); 50-56 | uk-UA |
dc.source | 1997-7468 | |
dc.source | 1996-1960 | |
dc.source | 10.11603/mie.1996-1960.2018.4 | |
dc.subject | e-learning | en-US |
dc.subject | online learning | en-US |
dc.subject | mixed learning | en-US |
dc.subject | gameimization of education | en-US |
dc.subject | individual | en-US |
dc.subject | adaptive education | en-US |
dc.subject | continuous professional development of doctors and pharmacists | en-US |
dc.subject | электронное обучение | ru-RU |
dc.subject | онлайн обучение | ru-RU |
dc.subject | смешанное обучение | ru-RU |
dc.subject | геймификация обучения | ru-RU |
dc.subject | индивидуальное | ru-RU |
dc.subject | адаптивное обучение | ru-RU |
dc.subject | непрерывное профессиональное развитие врачей | ru-RU |
dc.subject | електронне навчання | uk-UA |
dc.subject | онлайн навчання | uk-UA |
dc.subject | змішане навчання | uk-UA |
dc.subject | гейміфікація навчання | uk-UA |
dc.subject | індивідуальне | uk-UA |
dc.subject | адаптивне навчання | uk-UA |
dc.subject | безперервний професійний розвиток лікарів | uk-UA |
dc.title | KEY TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF KNOWLEDGE TRANSFER TECHNOLOGIES IN POSTGRADUATE MEDICAL EDUCATION SYSTEMS AND THE CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF DOCTORS | en-US |
dc.title | КЛЮЧЕВЫЕ ТРЕНДЫ РАЗВИТИЯ ТЕХНОЛОГИЙ ПЕРЕДАЧИ ЗНАНИЙ В СИСТЕМАХ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ И НЕПРЕРЫВНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ВРАЧЕЙ | ru-RU |
dc.title | КЛЮЧОВІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЙ ПЕРЕДАВАННЯ ЗНАНЬ У СИСТЕМАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛІКАРІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |