Show simple item record

МЕТОДИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОБРАТНОЙ СВЯЗИ В ОБЕСПЕЧЕНИИ КАЧЕСТВА ОБУЧЕНИЯ В ПОСЛЕДИПЛОМНОМ МЕДИЦИНСКОМ ОБРАЗОВАНИИ;
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ

dc.creatorMintser, O. P.
dc.creatorKvilinska, A. I.
dc.creatorNikityuk, D. V.
dc.creatorKefeli-Yanovska, O. I.
dc.creatorShevtsova, O. M.
dc.date2017-05-30
dc.date.accessioned2019-08-26T17:53:03Z
dc.date.available2019-08-26T17:53:03Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/7669
dc.identifier10.11603/mie.1996-1960.2017.1.7669
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11295
dc.descriptionIt's discussed the necessity of realization of process feedback with the courses students of professional skill improvement of doctors and pharmacists with the purpose of the analysis of competence, relevance and perspectives of the conducted training. These approaches allow us to quantify the level of transfer and assimilation of knowledge by students for the further planning of training programs. It is shown that postgraduate education should be more individualized, in accordance with the results of clustering the level of basic knowledge of those who study. It is argued that monitoring the use of knowledge in the self-employment of specialists should be carried out in accordance with the level of knowledge gained in training. It is recommended to include experience in the use of knowledge modules, which students receive during the improvement in the system of postgraduate education, in the feedback form. It is also alleged that in these questionnaires there should be questions about the success of mastering «soft» and «hard» skills.en-US
dc.descriptionОбоснована необходимость осуществления процессной обратной связи со слушателями циклов повышения квалификации врачей и провизоров с целью анализа компетентности, востребованности и перспективности проведенного обучения. Данные подходы позволяют количественно оценить уровень передачи и усвоения знаний слушателями для дальнейшего планирования программ обучения. Показано, что последипломное обучение должно проводиться более индивидуализировано, в соответствии с результатами кластеризации уровня базисных знаний субъектов обучения. Утверждается, что мониторинг применения знаний при самостоятельной работе специалистов следует осуществлять в соответствии с уровнем полученных при обучении знаний. Рекомендовано включать опыт использования модулей знаний, которые получают слушатели во время усовершенствования в системе последипломного образования, в анкеты обратной связи. Утверждается также, что в этих анкетах должны быть вопросы относительно успешности усвоения «мягких» и «жестких» навыков.ru-RU
dc.descriptionОбґрунтовано необхідність здійснення процесного зворотного зв'язку зі слухачами циклів підвищення кваліфікації лікарів і провізорів з метою аналізу компетентності, затребуваності та перспективності проведеного навчання. Дані підходи дають можливість кількісно оцінити рівень передавання та засвоєння знань слухачами для подальшого планування програм навчання. Показано, що післядипломне навчання має проводитися більш індивідуалізовано, відповідно до кластеризації рівня базисних знань суб'єктів навчання. Стверджується, що моніторинг застосування знань при самостійній роботі слухачів слід здійснювати відповідно до рівня отриманих знань. Рекомендовано включати досвід використання модулів знань, що отримують слухачі під час удосконалення в системі післядипломної освіти, в зворотні анкети. Стверджується також, що в анкетах мають бути запитання, щодо успішності засвоєння «м'яких» і «жорстких» навиків.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI. Horbachevsky Ternopil National Medical Universityen-US
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/7669/7202
dc.rightsАвторське право (c) 2017 O. P. Mintser, А. І. Квілінська, Д. В. Нікітюк, О. І. Кефелі-Яновська, О. М. Шевцоваuk-UA
dc.sourceMedical Informatics and Engineering; No 1 (2017)en-US
dc.sourceМедицинская информатика и инженерия; № 1 (2017)ru-RU
dc.sourceМедична інформатика та інженерія; № 1 (2017)uk-UA
dc.source1997-7468
dc.source1996-1960
dc.source10.11603/mie.1996-1960.2017.1
dc.subjectfeedbacksen-US
dc.subjectpostgraduate medical educationen-US
dc.subjectdistance learningen-US
dc.subjectspiral of knowledgeen-US
dc.subjectlevels of testingen-US
dc.subjectprocess approach.en-US
dc.subjectобратная связьru-RU
dc.subjectпоследипломное медицинское образованиеru-RU
dc.subjectдистанционное обучениеru-RU
dc.subjectспи- раль знанийru-RU
dc.subjectуровни тестированияru-RU
dc.subjectпроцессный подход.ru-RU
dc.subjectзворотний зв'язокuk-UA
dc.subjectпіслядипломна медична освітаuk-UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk-UA
dc.subjectспіраль знаньuk-UA
dc.subjectрівні тестуванняuk-UA
dc.subjectпроцесний підхід.uk-UA
dc.titleMETHODICAL ASPECTS OF FEEDBACK IN ENSURING THE QUALITY OF EDUCATION IN POSTGRADUATE MEDICAL EDUCATIONen-US
dc.titleМЕТОДИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОБРАТНОЙ СВЯЗИ В ОБЕСПЕЧЕНИИ КАЧЕСТВА ОБУЧЕНИЯ В ПОСЛЕДИПЛОМНОМ МЕДИЦИНСКОМ ОБРАЗОВАНИИru-RU
dc.titleМЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record