Show simple item record

ОСОБЕННОСТИ СОЗДАНИЯ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СТАНДАРТОВ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ;
ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ

dc.creatorBabintseva, L. Yu.
dc.date2012-11-20
dc.date.accessioned2019-08-26T17:53:02Z
dc.date.available2019-08-26T17:53:02Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/7514
dc.identifier10.11603/mie.1996-1960.2008.3.7514
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11286
dc.descriptionProblems of creating a new system of postgraduate education and continuous professional development of experts of pharmaceutical branch are considered. Introduction of the newest forms of training, including remote training. New approaches to creating standards in postgraduate pharmaceutical education are substantiated and its features are revealed. It is shown that educational process as an integral multifactorial system can be carried out successfully only in case of reliable and constant diagnosis of the level of knowledge of subjects in training and with the feedback integrated into this process.en-US
dc.descriptionРассмотрены проблемы создания новой системы последипломной подготовки и непрерывного профессионального развития специалистов фармацевтической отрасли, внедрения новейших форм обучения, в т.ч. дистанционного, обоснованы новые подходы к созданию стандартов в последипломном фармацевтическом образовании и выявлены его особенности. Показано, что учебный процесс как целостная многофакторная система может успешно осуществляться только при надежной и постоянной диагностике уровня знаний субъектов обучения с интегрированной в этот процесс обратной связью.ru-RU
dc.descriptionРозглянуто проблеми створення нової системи післядипломної підготовки та безперервного професійного розвитку спеціалістів фармацевтичної галузі, впровадження новітніх форм навчання, в тому числі дистанційного, обгрунтовано нові підходи для створення стандартів у післядипломній фармацевтичній освіті та висвітлено її особливостей. Показано, що навчальний процес як цілісна багатофакторна система може успішно здійснюватися тільки при надійній і постійній діагностиці рівня знань суб'єктів навчання з інтегрованим у цей процес зворотним зв'язком.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI. Horbachevsky Ternopil National Medical Universityen-US
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/7514/7004
dc.rightsАвторське право (c) 2017 L. Yu. Babintsevauk-UA
dc.sourceMedical Informatics and Engineering; No 3 (2008)en-US
dc.sourceМедицинская информатика и инженерия; № 3 (2008)ru-RU
dc.sourceМедична інформатика та інженерія; № 3 (2008)uk-UA
dc.source1997-7468
dc.source1996-1960
dc.source10.11603/mie.1996-1960.2008.3
dc.titleFEATURES OF CREATING OF STATE STANDARDS OF POSTGRADUATE PHARMACEUTICAL EDUCATIONen-US
dc.titleОСОБЕННОСТИ СОЗДАНИЯ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СТАНДАРТОВ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯru-RU
dc.titleОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record