TO THE PROBLEM OF PSYCHOLOGICAL AND SOCIAL ASPECTS OF DISTANCE LEARNING PEDIATRICIAN POSTGRADUATE ON STAGE
К ВОПРОСУ О ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ И СОЦИАЛЬНЫХ АСПЕКТАХ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ВРАЧЕЙ-ПЕДИАТРОВ НА ПОСЛЕДИПЛОМНОМ ЭТАПЕ;
ДО ПИТАННЯ ПРО ПСИХОЛОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ПЕДІАТРІВ НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ
dc.creator | Ryzhov, O. A. | |
dc.creator | Kotlova, Yu. V. | |
dc.creator | Ivanova, K. O. | |
dc.creator | Levchuk, T. O. | |
dc.date | 2016-08-09 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T12:40:25Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T12:40:25Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/6479 | |
dc.identifier | 10.11603/mie.1996-1960.2016.2.6479 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11222 | |
dc.description | In the article the psychological and social aspects of the controlled from distance educating (DE) of doctors of pediatricians are presented on the postgraduate education. Research was conducted by a questionnaire. It is marked that by main reason to educating for most doctors there is a professional height, and is DE the perspective method of educating. Respondents distinguished positive parties DE: comfort (flexible chart, possibility to promote the qualification without tearing away from a production), economy, quickness of receipt of new modern information, also possibility immediately to use her. | en-US |
dc.description | В статье представлены психологические и социальные аспекты дистанционного обучения (ДО) врачей- педиатров на постдипломном этапе. Исследование проводилось путем анкетирования. Отмечено, что главным мотивом обучения для большинства врачей является профессиональный рост, а перспективным методом обучения является ДО. Респонденты выделили положительные стороны ДО: удобство (гибкий график, возможность повышать свою квалификацию без отрыва от производства), экономичность, постоянное поступление новой современной информации и возможность незамедлительно ею воспользоваться. | ru-RU |
dc.description | В статті подано психологічні і соціальні аспекти дистанційного навчання (ДН) лікарів- педіатрів на післядипломному етапі. Дослідження проводилося шляхом анкетування. Зазначено, що основним мотивом навчання для більшості лікарів є професійне зростання, а перспективним методом навчання є ДН. Респонденти вказали позитивні сторони ДН: зручність (гнучкий графік, можливість підвищувати свою кваліфікацію без відриву від виробництва), економічність, постійне надходження нової сучасної інформації та можливість негайно нею скористатись. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I. Horbachevsky Ternopil National Medical University | en-US |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/6479/6126 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2016 О. А. Рижов, О. А. Іванова, Т. О. Левчук | uk-UA |
dc.source | Medical Informatics and Engineering; No 2 (2016) | en-US |
dc.source | Медицинская информатика и инженерия; № 2 (2016) | ru-RU |
dc.source | Медична інформатика та інженерія; № 2 (2016) | uk-UA |
dc.source | 1997-7468 | |
dc.source | 1996-1960 | |
dc.source | 10.11603/mie.1996-1960.2016.2 | |
dc.title | TO THE PROBLEM OF PSYCHOLOGICAL AND SOCIAL ASPECTS OF DISTANCE LEARNING PEDIATRICIAN POSTGRADUATE ON STAGE | en-US |
dc.title | К ВОПРОСУ О ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ И СОЦИАЛЬНЫХ АСПЕКТАХ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ВРАЧЕЙ-ПЕДИАТРОВ НА ПОСЛЕДИПЛОМНОМ ЭТАПЕ | ru-RU |
dc.title | ДО ПИТАННЯ ПРО ПСИХОЛОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ПЕДІАТРІВ НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |