STRATEGY AND EVALUATION OF THE OPERATION OF QUALITY MANAGEMENT SYSTEMS MEDICAL EDUCATION. THE FIRST MESSAGE. PROBLEM FORMULATION
СТРАТЕГИЯ СОЗДАНИЯ И ОЦЕНКИ ФУНКЦИОНИРОВАНИЯ СИСТЕМ УПРАВЛЕНИЯ КАЧЕСТВОМ МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ. ПЕРВОЕ СООБЩЕНИЕ. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМЫ;
СТРАТЕГІЯ СТВОРЕННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ. ПЕРШЕ ПОВІДОМЛЕННЯ. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ
dc.creator | Mintser, O. P. | |
dc.creator | Tolstanov, О. K. | |
dc.creator | Zagoriy, G. V. | |
dc.creator | Kalyta, T. P. | |
dc.date | 2015-09-30 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T10:35:53Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T10:35:53Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/4905 | |
dc.identifier | 10.11603/mie.1996-1960.2015.2.4905 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11102 | |
dc.description | The article is devoted to functioning of the quality management by ISO 9001 standard. The problem of inefficient and non-working systems is pointed out, the causes of their inefficiency are investigated. The phenomenon of simultaneous existence of two parallel management systems: formal quality management system and living systems of managerial decisions making is studied. To study this situation the measure of «efficiency of quality management system» is introduced; further tasks for creating indicators and mechanisms for its evaluation are defined. | en-US |
dc.description | Статья посвящена вопросам создания и функционирования систем управления качеством медицинского образования по стандарту ISO 9001. Обсуждены проблемы оценки эффективности систем управления качеством медицинского образования, обозначены причины их неэффективности. При этом исследуется явление одновременного существования двух параллельных систем управления: формальной системы управления качеством и реальной системы принятия управленческих решений. Вводится ряд понятий, в том числе надежность и «работоспособность» системы управления качеством, определяются дальнейшие задачи по обоснованию показателей функционирования системы управления качеством и механизмов ее оценки. | ru-RU |
dc.description | Стаття присвячена питанням створення та функціонування систем управління якістю медичної освіти за стандартом ISO 9001. Обговорено проблеми оцінювання ефективності систем управління якістю медичної освіти, визначено причини їхньої неефективності. При цьому досліджується явище одночасного існування двох паралельних систем управління: формальної системи управління якістю та реальної системи прийняття управлінських рішень. Вводиться низка понять, у тому числі надійність і «працездатність» системи управління якістю, визначаються подальші завдання щодо обґрунтування показників функціонування системи управління якістю та механізмів її оцінювання. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I. Horbachevsky Ternopil National Medical University | en-US |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/4905/4529 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 O. P. Mintser, О. K. Tolstanov, G. V. Zagoriy, T. P. Kalyta | uk-UA |
dc.source | Medical Informatics and Engineering; No 2 (2015) | en-US |
dc.source | Медицинская информатика и инженерия; № 2 (2015) | ru-RU |
dc.source | Медична інформатика та інженерія; № 2 (2015) | uk-UA |
dc.source | 1997-7468 | |
dc.source | 1996-1960 | |
dc.source | 10.11603/mie.1996-1960.2015.2 | |
dc.title | STRATEGY AND EVALUATION OF THE OPERATION OF QUALITY MANAGEMENT SYSTEMS MEDICAL EDUCATION. THE FIRST MESSAGE. PROBLEM FORMULATION | en-US |
dc.title | СТРАТЕГИЯ СОЗДАНИЯ И ОЦЕНКИ ФУНКЦИОНИРОВАНИЯ СИСТЕМ УПРАВЛЕНИЯ КАЧЕСТВОМ МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ. ПЕРВОЕ СООБЩЕНИЕ. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМЫ | ru-RU |
dc.title | СТРАТЕГІЯ СТВОРЕННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ. ПЕРШЕ ПОВІДОМЛЕННЯ. ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |