Показати скорочений опис матеріалу
ORGANIZATION OF NETWORKED LEARNING IN MEDICINE
ОРГАНИЗАЦИЯ СЕТЕВОГО ОБУЧЕНИЯ В МЕДИЦИНЕ;
ОРГАНІЗАЦІЯ МЕРЕЖЕВОГО НАВЧАННЯ В МЕДИЦИНІ
dc.creator | Krasnov, V. V. | |
dc.creator | Zhyrok, M. M. | |
dc.date | 2015-05-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T09:04:41Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T09:04:41Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3830 | |
dc.identifier | 10.11603/mie.1996-1960.2014.4.3830 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11096 | |
dc.description | The basic principles of organization of a network learning in institutions of medical education were set. We propose theorganizing process of network learning, which is the following sequence: for mation of the students motivation and skills ofeffective communication in the group; training in t h e use of tools, methodologies and techniques for distance communications solutions to educational problems; real distant work under th e supervision of a teacher; independent remote interaction. The results of experiments show t hat without th e formation of team interaction skills training effectiveness of the networ k is low. | en-US |
dc.description | Представлены основные принципы организации сетевого обучения в учреждениях медицинского образования.Предложен процесс организации сетевого обучения, который представляет собой такую последовательность:формирование у слушателей мотивации и навыков результативной коммуникации в группе; обучение использованию инструментария, методологии и методик дистанционного взаимодействия для решения учебн ых задач; реальная удаленная работа под наблюдением преподавателя; самостоятельная дистанционная, взаимодействие. Показаны результаты экспериментов, которые свидетельствуют, что без предварительного формирования навыков командного взаимодействия результативность сетевого обучения будет низкой. | ru-RU |
dc.description | Представлено основні принципи організації мережевого навчання в закладах медичної освіти. Показано результати експериментів, що свідчать про низьку результативність мережевого навчання без попереднього формування навиків командної взаємодії. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I. Horbachevsky Ternopil National Medical University | en-US |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3830/3547 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 МЕДИЧНА ІНФОРМАТИКА ТА ІНЖЕНЕРІЯ | uk-UA |
dc.source | Medical Informatics and Engineering; No 4 (2014) | en-US |
dc.source | Медицинская информатика и инженерия; № 4 (2014) | ru-RU |
dc.source | Медична інформатика та інженерія; № 4 (2014) | uk-UA |
dc.source | 1997-7468 | |
dc.source | 1996-1960 | |
dc.source | 10.11603/mie.1996-1960.2014.4 | |
dc.title | ORGANIZATION OF NETWORKED LEARNING IN MEDICINE | en-US |
dc.title | ОРГАНИЗАЦИЯ СЕТЕВОГО ОБУЧЕНИЯ В МЕДИЦИНЕ | ru-RU |
dc.title | ОРГАНІЗАЦІЯ МЕРЕЖЕВОГО НАВЧАННЯ В МЕДИЦИНІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Долучені файли
Файл | Розмір | Формат | Переглянути |
---|---|---|---|
Даний матеріал не має долучених файлів. |