Show simple item record

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОТОКОЛ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ КРИТЕРІЙ ЯКОСТІ ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ СЕКЦІЙНОГО КУРСУ

dc.creatorOrel, Yu. M.
dc.date2015-06-02
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4179
dc.identifier10.11603/me.v0i1.4179
dc.descriptionIn the article certain aspects of teaching sectional course were reviewed. The discipline plays an important role in education of a doctor as provides the background for clinical mind set, determines the tactics of professional behavior and adoption of some algorithms of practical skills on the base of clinical and anatomical comparison. There were analyzed the main aims, contents, tasks and methodology of writing teaching pathology record as an important form of student’s education which helps in synthesis and conformation of received information as well as allows the teacher to rate objectively the level of obtained by students knowledge and skills.en-US
dc.descriptionУ статті розглянуті окремі аспекти викладання секційного курсу. Ця навчальна дисципліна займає важливе місце в програмі підготовки лікаря, оскільки забезпечує формування клінічного мислення, визначає тактику поведінки і засвоєння алгоритму діяльності для вирішення професійних завдань на основі клініко-анатомічних зіставлень. Проведено аналіз цілей, змісту, завдань і методології написання навчального протоколу патологоанатомічного дослідження, як важливої форми роботи студента, що сприяє синтетичному узагальненню і структуризації засвоєної ним інформації, а також дозволяє викладачу об’єктивно оцінити рівень здобутих знань і навиків.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4179/3862
dc.rightsАвторське право (c) 2015 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2015)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2015)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.v0i1
dc.titleTRAINING REPORT OF PATOANATOMICAL RESEARCH AS A SUMMARIZING TEST OF THE LEARNING QUALITY OF SECTIONAL COURSE STUDYINGen-US
dc.titleНАВЧАЛЬНИЙ ПРОТОКОЛ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ КРИТЕРІЙ ЯКОСТІ ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ СЕКЦІЙНОГО КУРСУuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record