TRAINING REPORT OF PATOANATOMICAL RESEARCH AS A SUMMARIZING TEST OF THE LEARNING QUALITY OF SECTIONAL COURSE STUDYING
НАВЧАЛЬНИЙ ПРОТОКОЛ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ КРИТЕРІЙ ЯКОСТІ ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ СЕКЦІЙНОГО КУРСУ
dc.creator | Orel, Yu. M. | |
dc.date | 2015-06-02 | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4179 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i1.4179 | |
dc.description | In the article certain aspects of teaching sectional course were reviewed. The discipline plays an important role in education of a doctor as provides the background for clinical mind set, determines the tactics of professional behavior and adoption of some algorithms of practical skills on the base of clinical and anatomical comparison. There were analyzed the main aims, contents, tasks and methodology of writing teaching pathology record as an important form of student’s education which helps in synthesis and conformation of received information as well as allows the teacher to rate objectively the level of obtained by students knowledge and skills. | en-US |
dc.description | У статті розглянуті окремі аспекти викладання секційного курсу. Ця навчальна дисципліна займає важливе місце в програмі підготовки лікаря, оскільки забезпечує формування клінічного мислення, визначає тактику поведінки і засвоєння алгоритму діяльності для вирішення професійних завдань на основі клініко-анатомічних зіставлень. Проведено аналіз цілей, змісту, завдань і методології написання навчального протоколу патологоанатомічного дослідження, як важливої форми роботи студента, що сприяє синтетичному узагальненню і структуризації засвоєної ним інформації, а також дозволяє викладачу об’єктивно оцінити рівень здобутих знань і навиків. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4179/3862 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2015) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2015) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i1 | |
dc.title | TRAINING REPORT OF PATOANATOMICAL RESEARCH AS A SUMMARIZING TEST OF THE LEARNING QUALITY OF SECTIONAL COURSE STUDYING | en-US |
dc.title | НАВЧАЛЬНИЙ ПРОТОКОЛ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ КРИТЕРІЙ ЯКОСТІ ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ СЕКЦІЙНОГО КУРСУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |