Show simple item record

Оптимізація навчального процесу на заочному циклі інтернатури

dc.creatorНolovchak, I. S.
dc.date2015-06-01
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4164
dc.identifier10.11603/me.v0i1.4164
dc.descriptionThe objective is to maximize the full-time internship information saturation education, improving the quality of its theoretical background correction at all stages, monitoring the effectiveness of practical and professional growth, the skills of thinking and clinical differential diagnosis.External education goes on clinical training bases. PDFM is an integrated discipline and includes elements of 23 specialties. Therefore, the main task is to form a correspondence course in practical horizons, exploring all the wide range of nosology necessary for differential diagnosis. The main document of regulating the training of interns, is an individual curriculum. It filled in full-time cycle bases and training  of interns conducted independently and controlled by responsible leaders internship teacher in specialized department. In reporting forms that are certified by the signature of the head of the internship and Head Health Region, the number of the treated patients consulted and conducted according to the list manipulation practical skills, the curriculum. In correspondence course teaching interns are required to process the list of mandatory and optional for the study of literature, write a series of essays. This approach provides individualized continuous professional development of theoretical and practical training of young professionals to comply with the demands of modern health care.en-US
dc.descriptionЗавданням очної інтернатури є максимальне інформаційне насичення навчання, підвищення якості теоретичної підготовки з її корекцією на всіх етапах, контроль ефективності практичного та професійного зростання, формування навичок клінічного мислення та диференційної діагностики. Заочне навчання проходить на клінічних базах стажування. ЗПСМ є інтегрованою дисципліною і включає елементи 23 спеціальностей. Тому основним завданням заочного циклу є формування практичного кругозору, ознайомлення з усім широким спектром нозологій, необхідним для проведення диференційної діагностики. Основним документом, який регламентує професійну підготовку лікаря-інтерна, є індивідуальний навчальний план. Його заповнення на очному циклі та базах стажування проводиться інтернами самостійно під контролем керівників інтернатури та відповідального викладача профільної кафедри. У звітних формах, які завіряються підписом керівника інтернатури та керівника закладу охорони здоров’я регіону, зазначається кількість проконсультованих та пролікованих пацієнтів, проведених маніпуляцій згідно з переліком практичних навиків, передбачених навчальним планом. На заочному циклі навчання інтерни зобов’язані опрацювати перелік обов’язкової та додаткової для вивчення літератури, написати низку рефератів. Такий підхід передбачає індивідуалізацію постійного професійного зростання теоретичної та практичної підготовки молодого фахівця, його відповідність сучасним запитам практичної охорони здоров’я.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4164/3847
dc.rightsАвторське право (c) 2015 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2015)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2015)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.v0i1
dc.titleOptimization of the educational process at the corresponolence cycle of internshipen-US
dc.titleОптимізація навчального процесу на заочному циклі інтернатуриuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record