Show simple item record

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ПРИНЦИПОВ МЕДИЦИНСКОЙ ОНТОЛОГИИ ДЛЯ ПОСТРОЕНИЯ СЦЕНАРНЫХ МОДЕЛЕЙ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ОБУЧЕНИЯ ВРАЧЕЙ И ПРОВИЗОРОВ;
ВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПІВ МЕДИЧНОЇ ОНТОЛОГІЇ ДЛЯ ПОБУДОВИ СЦЕНАРНИХ МОДЕЛЕЙ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ І ПРОВІЗОРІВ

dc.contributoren-US
dc.contributorru-RU
dc.contributoruk-UA
dc.creatorМінцер, О. П.
dc.creatorСтрижак, О. Є.
dc.creatorДенисенко, С. В.
dc.date2013-11-22
dc.date.accessioned2015-06-11T09:58:43Z
dc.date.available2015-06-11T09:58:43Z
dc.identifierhttp://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/1701
dc.identifier10.11603/mie.1996-1960.2013.2.1701
dc.identifier.urihttp://repository.tdmu.edu.ua/handle/1/5461
dc.descriptionApproaches, facilities and technologies of forming of the personalized electronic grounds of management in the educational- informative environment knowledge are described. The ontological aspects of model scenario construction in doctor’s education post-graduate training accompaniment are considered with the use of the network systems of knowledge. It supposes the decision of increasing of efficiency medical educating of doctors on application of modern network technologies of the distance access to t h e distributed knowledge systems.en-US
dc.descriptionОписываются подходы, средства и технологии формирования персонифицированных электронных площадок управления знаниями в учебно-информационной среде. Рассмотрены онтологические аспекты построения мо­дели е-сценария сопровождения процесса обучения/переподготовки врача с использованием сетевых систем знаний. Это предполагает решение актуальных проблем повышения эффективности обучения врачей на основе применения современных сетевых технологий дистанционного доступа к распределенным системам знаний.ru-RU
dc.descriptionОписуються підходи, засоби та технології формування персоніфікованих електронних майданчиків управління знаннями в навчально-інформаційному середовищі. Розглянуті онтологічні аспекти побудови моделі е-сценарію супроводу процесу навчання/перепідготовки лікаря з використанням мережевих систем знань. Це припускає ви­рішення актуальних проблем підвищення ефективності навчання лікарів на основі застосування сучасних мере­жевих технологій дистанційного доступу до розподілених систем знань.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityen-US
dc.relationhttp://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/1701/1646
dc.rightsCopyright (c) 2015 Medical Informatics and Engineeringen-US
dc.sourceMedical Informatics and Engineering; No 2 (2013)en-US
dc.sourceМЕДИЧНА ІНФОРМАТИКА ТА ІНЖЕНЕРІЯ; No 2 (2013)uk-UA
dc.source1996-1960
dc.source10.11603/mie.1996-1960.2013.2
dc.titleUSE OF PRINCIPLES OF MEDICAL ONTOLOGY FOR CONSTRUCTION OF SCENARIO MODELS OF POST-GRADUATE EDUCATION OF DOCTORS AND PHARMACISTSen-US
dc.titleИСПОЛЬЗОВАНИЕ ПРИНЦИПОВ МЕДИЦИНСКОЙ ОНТОЛОГИИ ДЛЯ ПОСТРОЕНИЯ СЦЕНАРНЫХ МОДЕЛЕЙ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ОБУЧЕНИЯ ВРАЧЕЙ И ПРОВИЗОРОВru-RU
dc.titleВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПІВ МЕДИЧНОЇ ОНТОЛОГІЇ ДЛЯ ПОБУДОВИ СЦЕНАРНИХ МОДЕЛЕЙ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ І ПРОВІЗОРІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeuk-UA


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record