STUDENT’S SITUATIONAL AND PERSONAL ANXIETY IN ERGATIC LEARNING SYSTEM
СИТУАТИВНАЯ И ЛИЧНОСТНАЯ ТРЕВОЖНОСТЬ СТУДЕНТА В ЭРГАТИЧЕСКОЙ КОМПЬЮТЕРНОЙ ОБУЧАЮЩЕЙ СИСТЕМЕ;
СИТУАТИВНА Й ОСОБИСТІСНА ТРИВОЖНІСТЬ СТУДЕНТА В ЕРГАТИЧНІЙ НАВЧАЛЬНІЙ СИСТЕМІ
dc.creator | Strakhova, O. P. | |
dc.date | 2015-05-22 | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3916 | |
dc.identifier | 10.11603/mie.1996-1960.2015.1.3916 | |
dc.description | The work in ergatic learning system may have an influence into the human functional state changes. The quantitative parameters of such changes may be detected by measuring the electrocutaneous characteristics in the special control acupuncture points on the human limbs - so-called microzones. To study the interconnections between situational and personal anxiety of a human and his electrocutaneous parameters, the present research was implemented. It was established that these parameters have changes according to the individual’s character. | en-US |
dc.description | Работа человека в эргатической системе приводит к изменению его функционального состояния, которое можно оценить с помощью метода определения электрокожных характеристик микрозон (ЭКХ М3). Проведено исследование проверки взаимосвязи между итоговым изменением функционального состояния и уровнем ситуативной и личностной тревожности человека. Оно состояло в определении корреляции между уровнями ситуативной и личностной тревожности человека и его электрокожными характеристиками. Найдено количественное выражение этой взаимосвязи. | ru-RU |
dc.description | Робота в ергатичних системах навчання може впливати на зміну функціонального стану людини. Кількісні параметри таких змін можуть бути виявлені шляхом вимірювання електрошкірних характеристик в акупунктурних точках на кінцівках - так званих мікрозонах. Було виконано дослідження щодо вивчення взаємозв’язку між ситуативною й особистісною тривожністю людини та електрошкірними параметрами. Встановлено, що ці параметри змінюються при роботі в ергатичній системі відповідно до характеру людини. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I. Horbachevsky Ternopil National Medical University | en-US |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3916/3613 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 МЕДИЧНА ІНФОРМАТИКА ТА ІНЖЕНЕРІЯ | uk-UA |
dc.source | Medical Informatics and Engineering; No 1 (2015) | en-US |
dc.source | Медицинская информатика и инженерия; № 1 (2015) | ru-RU |
dc.source | Медична інформатика та інженерія; № 1 (2015) | uk-UA |
dc.source | 1997-7468 | |
dc.source | 1996-1960 | |
dc.source | 10.11603/mie.1996-1960.2015.1 | |
dc.title | STUDENT’S SITUATIONAL AND PERSONAL ANXIETY IN ERGATIC LEARNING SYSTEM | en-US |
dc.title | СИТУАТИВНАЯ И ЛИЧНОСТНАЯ ТРЕВОЖНОСТЬ СТУДЕНТА В ЭРГАТИЧЕСКОЙ КОМПЬЮТЕРНОЙ ОБУЧАЮЩЕЙ СИСТЕМЕ | ru-RU |
dc.title | СИТУАТИВНА Й ОСОБИСТІСНА ТРИВОЖНІСТЬ СТУДЕНТА В ЕРГАТИЧНІЙ НАВЧАЛЬНІЙ СИСТЕМІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |