Scientific Repository of I.Horbachevsky Ternopil National Medical University
    • українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Відкритий науковий архів
  • Кваліфікаційні роботи. Спеціальність 223 Медсестринство
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Відкритий науковий архів
  • Кваліфікаційні роботи. Спеціальність 223 Медсестринство
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Комунікативна компетентність медичної сестри при взаємодії з пацієнтами в емоційно напружених ситуаціях: врахування важливих чинників формування на етапі додипломної освіти в умовах війни

Thumbnail
View/Open
кваліфікаційна робота (2.658Mb)
Date
2024
Author
Дударєва, Тетяна Володимирівна
Metadata
Show full item record
Abstract
кваліфікаційна робота присвячена дослідженню впливу тривожності на формування складових комунікативної компетентності студентів медичного коледжу, їх готовності до спілкування з пацієнтами у напружених емоційних ситуаціях в умовах війни. У роботі проведено аналіз даних наукової літератури щодо сучасних підходів до формування комунікативної компетентності здобувачів освітньої програми (ОП) "Cестринська справа" та методів її оцінювання, даних дослідження рівня тривожності студентів та механізмів адаптації до навчального середовища у мирний та воєнний час. Визначено рівень тривожності студентів медичного коледжу під час війни та зроблено порівняння отриманих даних з даними досліджень мирного часу. Досліджено взаємозв’язок між рівнем тривожності та сформованістю компонентів комунікативної компетентності (за даними тесту "Визначення соціально-комунікативної компетентності" В.Овчарової, дослідженням рівня емпатії за І.Юсуповим та В.Бойко, опитувальником "Експрес-тест на визначення домінуючої стратегії психологічного захисту у спілкуванні"). Також досліджено розуміння здобувачами освіти ефективної стратегії взаємодії з хворими, які перебувають у стані депресії чи афекту, шляхом проведення контент-аналізу відповідей респондентів на відкриті запитання. На основі цього визначено освітні потреби студентів стосовно формування навичок спілкування з такими пацієнтами та запропоновано підходи до оцінювання готовності студентів до комунікації у напружених ситуаціях спілкування. Актуальність дослідження зумовлена зростанням рівня тривожності серед населення України в умовах повномасштабної воєнної агресії, що вимагає від майбутніх медсестер за будь-яких умов ефективно вибудовувати комунікативну стратегію у взаємодії з пацієнтами чи їх близькими. Найбільшою мірою це важливо в емоційно напружених комунікативних ситуаціях, якими є спілкування з особами у стані депресії та афекту. У той же час, питання оцінювання комунікативної компетентності не є повністю вирішеними, особливо в освітньому середовищі, що зазнає негативного впливу війни. У цілому, дана кваліфікаційна робота розглядає актуальне питання розробки комплексного підходу до набуття здобувачами медсестринської освіти комунікативної компетентності, а також до її оцінювання з точки зору виявлення потенційних проблем її формування; пропонує підходи для досягнення цієї мети, які можуть бути застосовані у навчальних закладах медичної освіти різного профілю.
URI
https://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/18174
Collections
  • Кваліфікаційні роботи. Спеціальність 223 Медсестринство [113]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV