МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ПРИ ТЕРАПІЇ УРАЖЕНЬ СЛИЗОВОЇ ОБОЛОНКИ РОТА
Abstract
У роботі проведено комплексний маркетинговий аналіз вітчизняного фармацевтичного ринку у сегменті лікарських засобів для місцевого застосування в стоматології при лікуванні уражень слизової оболонки порожнини рота. Досліджено особливості будови й функцій слизової оболонки ротової порожнини, можливі ураження та протоколи їх лікування. Вивчено асортимент зареєстрованих в Україні препаратів групи А01А "Засоби для застосування в стоматології" за даними Державного реєстру лікарських засобів. Проаналізовано асортимент та глибину товарного запасу цих препаратів в
аптечній мережі м. Тернополя. Досліджено цінову кон'юнктуру ринку з використанням коефіцієнтів ліквідності ціни, адекватності платоспроможності та доступності. Проведено анкетування фармацевтичних працівників щодо
поширеності застосування даної групи лікарських засобів.
Перспективи подальших досліджень у сфері лікарських засобів для місцевого застосування в стоматології є широкими й включають такі напрямки: перше, потребує поглибленого аналізу цінової доступності для різних соціально-економічних груп населення; друге, дослідження факторів, що впливають на коливання цін на імпортовані препарати; третє, вивчення рівня обізнаності споживачів щодо лікарських рослин; четверте, оцінка потреби в розширенні асортименту комбінованих лікарських засобів рослинного походження; і п'яте, аналіз доцільності впровадження нових сучасних лікарських форм для місцевої терапії уражень слизової оболонки рота, таких як мукоадгезивні плівки та пролонговані форми.