Вплив емоційного інтелекту та академічної мотивації на якість життя студентів-медсестер
Abstract
У дисертації наведено нове, науково-обгрунтоване теоретичне узагальнення та здійснено розв’язання актуального завдання, яке полягало у встановленні взаємозв’язку емоційного інтелекту, академічної мотивації і якості життя студентів-медсестер та їх асоціації з окремими кофакторами (віком, стажем роботи, наявністю нічних змін, шкідливих звичок, хронічних захворювань). Вперше в Україні встановлено зв’язок емоційного інтелекту, академічної мотивації та якості життя студентів-медсестер. Вперше доведено, що зниження рівня емоційного інтелекту пов’язане із задовільною академічною успішністю, стажем роботи до 5 років, позмінною роботою та шкідливими звичками. При цьому задовільна академічна успішність асоціювалась зі зниженням пізнавального мотиву, мотиву досягнення, саморозвитку і самоповаги, а також інтроеційованої та екстернальної регуляції. Встановлено зв’язок академічної мотивації студентів-медсестер з академічною успішністю, віком студентів, стажем роботи та позмінною роботою. Автором зʼясовано, що на зниження фізичного компоненту здоров’я студентів-медсестер впливають вік понад 40 років, позмінна робота, стаж роботи понад 15 років, наявність шкідливих звичок і хронічних захворювань, тоді як на зниження психологічного компоненту здоров’я впливають стаж роботи до 5 років та понад 15 років, позмінна робота і шкідливі звички. При цьому встановлено, що у студентів-медсестер з низькою академічною успішністю вірогідно нижчі показники якості життя. Показано, що низька якість життя студентів-медсестер за фізичним та психологічним компонентами здоров’я асоціюється зі зниженням показників емоційного інтелекту, які прямо корелюють з академічною мотивацією.