СИНДРОМ СУХОГО ОКА – НЕГАТИВНИЙ НАСЛІДОК ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Abstract
Досліджувався вплив дистанційного навчання на розвиток синдрому «сухого ока» у викладачів та студентів ОКУ «Подільський медичний фаховий коледж імені И.О.Жуковського», Одеська обл.
Об’єкт дослідження – гострота зору та стан слизової ока у студентів та викладачів ОКУ «Подільський медичний фаховий коледж імені В.О. Жуковського».
Шляхом аналізу наукової літератури показано достовірний кореляційний зв’язок між суб’єктивними проявами хронічної втоми, в т.ч. зорової, і суб’єктивним показником «якості зорового життя», що дозволяє розглядати синдром «сухого ока» як один із проявів синдрому хронічної втоми. У процесі дослідження виявлено, що однією з негативних сторін дистанційного навчання є провокування ряду захворювань, одним з яких є синдром «сухого ока».
В результаті наукової роботи у викладачів та студентів коледжу в умовах змішаного навчання були виявлені наступні прояви синдрому «сухого ока»: відчуття стороннього тіла в оці, подразнення та почервоніння очей, сльозотеча, світлобоязнь, періодичне затуманення зору, надмірна чутливість очей до світла та холоду.
Проаналізувавши результати дослідження чітко встановлено факт впливу дистанційного навчання на розвиток синдрому сухого ока, адже у більшості респондентів на момент виходу з дистанційного навчання почастішали прояви синдрому сухого ока.
Для запобігання виникнення ССО розроблено та впроваджено для студентів та викладачів коледжу профілактичні рекомендації, дотримуючись яких, можна зменшити ризик виникнення даного захворювання та проведена санітарно-просвітницька робота.