СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ОБОВʼЯЗКОВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦЯ З МЕДСЕСТРИНСТВА
Abstract
Дана кваліфікаційна робота присвячена аналізу концепції соціальної відповідальності фахівця з медсестринства як важливої складової професійної діяльності.
У роботі наведено аналіз понять «соціальна відповідальність», «співчуття», «гуманість» тощо, освоєння цих якостей в процесі навчання.
Дослідження розглядає соціальну відповідальність як «тісно пов’язану з багатьма професіями, що забезпечує важливу конструкцію для керівництва загальним розвитком цих професій та їх представників». Крім того, вони переглядають соціальну відповідальність як тісно пов'язану з числом гуманістичних конструктів, включаючи права людини, соціальну справедливість та залучення в життєдіяльність та розвиток суспільства.
Соціальна відповідальність у сестринській справі є складним поняттям, яке повністю пов’язане з контекстом в системі охорони здоров'я будь якого суспільства. Уточнення соціальної відповідальності медсестер і висвітлення її в сестринській практиці однозначно призведе до задоволення пацієнтів і клієнтів, підвищення кваліфікації та зниження витрати на догляд. Також, шляхом виявлення фасилітаторів, інгібіторів і концепції соціальної відповідальності, майбутні медсестри і викладачі медсестринства зможуть розробити та здійснювати свою навчальну та викладацьку діяльність засновану на наукових висновках які необхідні для правильного навчання та реалізації.
В кваліфікаційній роботі проведено аналіз та узагальнення даних у науковій літературі, аналіз та узагальнення основних міжнародних фахових організацій, ретроспективний аналіз літературних джерел з проблеми дослідження.
Під час підготовки та написання дослідження було проведено аналіз передових міжнародних асоціацій медсестер та медсестринських організацій про рекомендації щодо вивчення та вдосконалення методик набуття соціальої відповідальності у галузі догляду за хворими та розвитку гуманного суспільства.
Матеріали даної кваліфікаційної роботи можуть бути використані освітянами, науковцями та фахівцями – практиками галузі у процесі організації практичної діяльності щодо розвитку соціальної відповідальності. Теоретичні матеріали наукового дослідження можуть бути використані у практичній роботі викладачів ЗВО, які готують майбутніх медичних сестер з метою урізноманітнення навчально-виховної діяльності у формуванні соціальної відповідальності у здобувачів спеціальності 223 «Медсестринство».
Відтак, дана кваліфікаційна робота розглядає актуальні питання розвитку соціальної відповідальності фахівців з медсестринства в професійній діяльності.