Науковий репозитарій Тернопільського національного медичного університету імені І.Я.Горбачевського
    • українська
    • English
  • українська 
    • українська
    • English
  • Ввійти
Перегляд матеріалів 
  •   Головна сторінка DSpace
  • Відкритий науковий архів
  • Наукові публікації викладачів кафедр університету
  • Перегляд матеріалів
  •   Головна сторінка DSpace
  • Відкритий науковий архів
  • Наукові публікації викладачів кафедр університету
  • Перегляд матеріалів
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TransLeader: Models of Adaptive Learning in the Area of High Education in Ukraine (A3.5)

Thumbnail
Переглянути
978836765229233.pdf (930.3Kb)
Дата
2024-12-05
Автор
Martsenyuk, Vasyl
Semenets, Andrii
Метадані
Показати повний опис матеріалу
Короткий опис(реферат)
This paper explores the implementation of adaptive learning models in Ukraine's higher education institutions, emphasizing the central role of mentors—tutors or teachers—in tailoring educational experiences to meet diverse student expectations, needs, and learning styles. The study demonstrates how adaptive learning can be effectively integrated into existing learning management systems (LMS) like Moodle. The research outlines the stages of adaptive learning implementation, including the initial stage, pre-test stage, path generation stage, learning stage, and post-test stage, showcasing Moodle’s functionality in facilitating these processes. A key element of adaptive learning highlighted is microlearning, where content is divided into smaller, easily navigable units that address individual educational requirements while allowing for flexible updates. Components such as Moodle's Lesson and Quiz tools exemplify how student knowledge can be developed and assessed dynamically within this framework. The work was conducted as part of the TransLeader project (2023-2-PL01-KA220-HED-000179445), namely, activity A3.5, which integrates technical expertise in AI and IoT with leadership training to create an innovative curriculum. The findings underscore the feasibility and effectiveness of adaptive learning approaches in enhancing personalized education through widely adopted LMS platforms.
URI
https://engineerxxi.ubb.edu.pl/fcp/eHFNIBD8dJBYXMwoXQH5hbEpmfHIGFBcNBi4oGgh0VWFeUxRUPBYvEkFWQQMOZm96Dzc1IikcFEpjZXQLC3QZ/_users/code_0DQNBBTkZMh4KLBYRAGomPA9qIDw/publikacje/2024/978836765229233.pdf
https://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/18135
Колекції
  • Наукові публікації викладачів кафедр університету [15]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Контакти | Зворотній зв'язок
Theme by 
Atmire NV
 

 

Перегляд

Всі матеріалиФонди та колекціїЗа датою публикаціїАвториЗаголовкиТемиКолекціяЗа датою публикаціїАвториЗаголовкиТеми

Мій профіль

ВвійтиЗареєструватися

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Контакти | Зворотній зв'язок
Theme by 
Atmire NV