Нейродинамічні особливості у підлітків з різною теплочутливістю
Короткий опис(реферат)
Дисертаційна робота присвячена вивченню у 160 підлітків віком 15-17 років емоційного стану, когнітивних функцій та особливостей функціонування нервової системи в залежності від теплочутливості у них. Встановлено різні рівні теплочутливості у підлітків віком 15-17 років. Встановлено кращі показники емоційного стану у підлітків із низькою теплочутливістю (нижчий рівень ситуативної та особистісної тривожності а також краще самопочуття, активність та настрій), порівняно із високою а також досліджено залежність самопочуття, активності та настрою від рівня тривожності у осіб з різною теплочутливістю. Встановлено, що в осіб із високою теплочутливістю, порівняно із підлітками із низькою теплочутливістю, спостерігається зниження когнітивних процесів (гірше сприймання простору та часу, нижчі показники пам’яті та уваги, зниження функцій мислення). Досліджено зниження психофізіологічних функцій (латентних періодів простої та складної зорово-моторної реакції та функціональної рухливості нервових процесів) у підлітків із високою теплочутливістю, порівняно із особами з низькою теплочутливістю. Встановлено, що особи із сильним типом вищої нервової діяльності переважали серед підлітків із низькою теплочутливістю, в той час як, серед осіб із високою теплочутливістю виявлено домінування слабкого типу вищої нервової діяльності. Отримано математичну модель прогнозування рівня теплочутливості у підлітків, яка враховує найбільш значущі фактори, які впливають на встановлення вищої та нижчої чутливості до тепла: коефіцієнт розумової працездатності, показник короткотривалої пам’яті на літери, продуктивність сприймання, відносна кількість помилок пам’яті на цифри, кількість помилок сприймання, відносна частота помилок сприймання, тому використання її дозволить вчасно виявляти осіб, які особливо сприйнятливі до дії підвищеної температури навколишнього середовища.