Показати скорочений опис матеріалу

ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ СТАНДАРТІВ НА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

dc.creatorKrut, A. G.
dc.creatorGorochuk , V. V.
dc.date2019-11-15
dc.date.accessioned2020-07-03T09:39:13Z
dc.date.available2020-07-03T09:39:13Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10590
dc.identifier10.11603/1681-2786.2019.3.10590
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16355
dc.descriptionPurpose: to determine the differences in the requirements of the standard "DSTU EN 15224: 2019 (EN 15224: 2016, IDT). Quality management systems. EN ISO 9001: 2015 for healthcare" from the requirements of the universal standard "DSTU ISO 9001: 2015 (ISO 9001: 2015, IDT). Quality management systems. Requirements". Materials and Methods. Scientific literary sources, domestic and international documents, standards for quality management systems were used. Methods of a systematic approach, systemic and comparative analysis, content analysis, graphic were applied. Results. The characteristics of the quality of medical care are presented in more detail (appropriate, correct care, accessibility, continuity of care, effectiveness, efficiency, equity, patient safety, timeliness, evidence/knowledge based care, patient centred care, patient involvement) in a standard specific to the healthcare sector, unlike the existing ones (efficiency, effectiveness, patient focus, patient safety, timeliness). The concept of patient needs for medical care is specified as the deviation of the current state of health from the desired. It is noted that the process approach in a healthcare institution should be focused on clinical processes, and risk-based thinking should be directed to patient safety and the development of preventive measures. It is recommended that clinical processes should be managed based on the Deming Cycle (PDCA). The structure of the processes is represented by clinical processes, resource management processes, management, research and educational processes. The importance of the formation, accumulation and use of their own knowledge base in a health care institution was emphasized. Conclusions. The studied standard, specific to the healthcare sector, will complement the arsenal of management tools for the development, implementation and support of the functioning of quality management systems for medical care in healthcare institutions after they have been put into effect in Ukraine.en-US
dc.descriptionМета: визначити відмінності вимог стандарту «ДСТУ EN 15224:2019 (EN 15224:2016, IDT). Системи управління якістю. EN ISO 9001:2015 у сфері охорони здоров’я» від стандарту «ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Системи управління якістю. Вимоги». Матеріали і методи. Використано наукові літературні джерела, вітчизняні й міжнародні документи, стандарти на системи управління якістю. Застосовано методи системного підходу, системного й порівняльного аналізу, контент-аналізу, графічний. Результати. У специфічному для сфери охорони здоров’я стандарті більш детально представлені характерис­тики якості медичної допомоги (відповідність потребам пацієнта, доступність, безперервність, ефективність, результативність, неупередженість, безпека, своєчасність, наукова обґрунтованість, орієнтованість на пацієнта, залучення пацієнта) на відміну від існуючих (ефективність, результативність, справедливість, орієнтованість на пацієнта, безпека, своєчасність). Уточнено поняття потреб пацієнта в медичній допомозі як відхилення поточного стану здоров’я від бажаного. Наголошено, що процесний підхід у закладі охорони здоров’я має бути зосереджений на клінічних процесах, а ризик-орієнтоване мислення – на безпеці пацієнта та розробці превентивних заходів. Рекомендовано здійснювати управління клінічними процесами на основі циклу Демінга (PDCA). Структура процесів представлена клінічними процесами, процесами управління ресурсами, менеджменту, дослідними та навчальними процесами. Підкреслено важливість формування, накопичення та використання власної бази знань в закладах охорони здоров’я. Висновки. Досліджуваний стандарт, специфічний для сфери охорони здоров’я, після введення в дію в Україні, доповнить арсенал управлінських інструментів із розробки, впровадження та підтримки функціонування систем управління якістю в закладах охорони здоров’я.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10590/10075
dc.sourceBulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 3 (2019); 38-43en-US
dc.sourceВісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 3 (2019); 38-43uk-UA
dc.source2414-9470
dc.source1681-2786
dc.source10.11603/1681-2786.2019.3
dc.subjectstandarden-US
dc.subjectquality management systemen-US
dc.subjecthealthcare institutionsen-US
dc.subjecthealthcareen-US
dc.subjectстандартuk-UA
dc.subjectсистема управління якістюuk-UA
dc.subjectзаклади охорони здоров’яuk-UA
dc.subjectмедична допомогаuk-UA
dc.titlePROSPECTS FOR THE USE OF STANDARDS FOR QUALITY MANAGEMENT SYSTEMS IN HEALTHCARE INSTITUTIONSen-US
dc.titleПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ СТАНДАРТІВ НА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Яuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Долучені файли

ФайлРозмірФорматПереглянути

Даний матеріал не має долучених файлів.

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу