Показати скорочений опис матеріалу

ДЕЯКІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА – СІМЕЙНА МЕДИЦИНА” СТУДЕНТАМ VI КУРСУ МІЖНАРОДНОГО ФАКУЛЬТЕТУ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

dc.creatorHrytsay, H. V.
dc.date2015-12-15
dc.date.accessioned2019-08-26T19:43:42Z
dc.date.available2019-08-26T19:43:42Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5358
dc.identifier10.11603/me.v0i4.5358
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11473
dc.descriptionThe article considers the certain methodical peculiarities and specific questions of teaching general practice – family medicine to English-speaking students. On the basis of experience the pathways of solving these problems are suggested to be. Using the combination of writing text with scheme, figure and presentation lead to better studying of material and solving situational tasks. Some difficulties arose because of perception of teacher’s speech by students. During examination of patients they needed of teacher’s translation. We offer next measures for solving these problems: active creation of study manuals on English language, with theoretical material according to working program, update and improve tests and situational tasks database, creation of notebook for practical lessons.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;een-US
dc.descriptionСтаття розглядає методичні особливості та проблеми викладання дисципліни “Загальна практика – сімейна медицина” студентам VI курсу міжнародного факультету англійською мовою. На підставі досвіду викладання наведені заходи щодо вирішення цих проблем: активізація роботи по створенню навчально-методичних посібників англійською мовою, що містять теоретичний матеріал, відповідно до навчальної програми, оновлення та удосконалення бази тестових завдань і ситуаційних задач клінічної спрямованості, створення практикуму для практичних занять.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;euk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5358/4924
dc.rightsАвторське право (c) 2015 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2015)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2015)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.v0i4
dc.titlePROBLEMS Of TEACHING OF GENERAL PRACTICE – FAMILY MEDICINE iN ENGLISH TO FOREIGN STUDENTSen-US
dc.titleДЕЯКІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА – СІМЕЙНА МЕДИЦИНА” СТУДЕНТАМ VI КУРСУ МІЖНАРОДНОГО ФАКУЛЬТЕТУ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Долучені файли

ФайлРозмірФорматПереглянути

Даний матеріал не має долучених файлів.

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу