dc.description.abstract | В сучасному світі система екстреної медичної допомоги є надважливим елементом забезпечення громадського здоров'я та ліквідації надзвичайних ситуацій. Фельдшери та медсестри, які працюють в системі екстреної медичної допомоги є основою, які забезпечують високий рівень медичного обслуговування у найкритичніших ситуаціях.
Зростання об'єму роботи системи екстреної медичної допомоги створює потребу в оцінці та покращенні ефективності їхньої підготовки. Фельдшери, зіштовхуються із специфічними викликами, такими як невизначеність ситуацій, стрес та потреба в екстрених рішеннях. Від їхньої ефективної підготовки залежить успішність лікування пацієнтів у критичних ситуаціях. За останні десятиліття спостерігається стрімкий розвиток медичних технологій та методів надання допомоги. Медичні фахівці повинні постійно оновлювати свої знання та навички, щоб ефективно використовувати нові технології у сфері екстреної медичної допомоги. З урахуванням зростання об'єму інформації та змін у медичній практиці важливо визначити, як оптимізувати програми навчання фельдшерів для надання ефективної екстреної медичної допомоги. Ефективна підготовка фельдшерів є ключовим елементом для забезпечення високої якості медичних послуг у відповідь на екстрені ситуації.
Об’єкт дослідження: підготовка медичних працівників, які працюють в системі екстреної медичної допомоги на дипломному та післядипломному рівнях і на етапі неформальної освіти.
Мета дослідження: провести аналіз ефективності підготовки медичних працівників, які взяли на себе відповідальність працювати в системі екстреної медичної допомоги. Розглядаючи усі аспекти навчання та підготовки, ця робота прагне визначити основні виклики та можливості, що стоять перед медичними працівниками в цій специфічній галузі. Аналізуючи сучасні методи та програми навчання, ми спробуємо визначити, наскільки вони відповідають потребам у сфері екстреної медичної допомоги та чи сприяють вони досягненню високого рівня професійної компетентності.
Завдання дослідження:
1) Проаналізувати сучасні тенденції у системі екстреної медичної допомоги та їх вплив на підготовку фельдшерів та медсестер, які працюють в системі ЕМД.
2) Розглянути програми та методи підготовки медичних сестер та фельдшерів у сфері екстреної медичної допомоги на місцевому та міжнародному рівнях.
3) Оцінити рівень опанування вмінь фельдшерами та медсестрами з медицини невідкладних станів у коледжі, під час практичної діяльності та на рівні післядипломної освіти.
4) Визначити можливості вдосконалення програм підготовки медсестер та фельдшерів у сфері екстреної медичної допомоги з метою підвищення їхньої професійної компетентності.
В результаті дослідження встановлено, навчання в коледжі не дозволяє на належному рівні опанувати вміннями з медицини невідкладних станів. Спеціалізація з медицини невідкладних станів, яка відбувається на робочому місці, здатна в 1,85 раза підвищити рівень оволодіння вміннями з медицини невідкладних станів порівняно з додипломною освітою в коледжі (р<0,001). Більше оволодіння вміннями дає подальша неформальна освіта, що відмічає 81,45-89,54 % респондентів (довірчий інтервал при р<0,05). На всіх етапах підготовки найнижчий рівень оволодіння стосується вміння приймати фізіологічні пологи. | uk |