Показати скорочений опис матеріалу
ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ ФЕЛЬДШЕРІВ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ
dc.contributor.author | Гурневич, Максим Григорович | |
dc.date.accessioned | 2025-06-12T13:21:27Z | |
dc.date.available | 2025-06-12T13:21:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Гурневич Максим Григорович. Шляхи вдосконалення підготовки фельдшерів медицини невідкладних станів 6 кваліфікаційна робота. Тернопіль, 2024. 69 с. | uk |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/18332 | |
dc.description.abstract | У сучасній Україні існує гостра потреба в професіонал у сфері екстреної медичної допомоги. Основу_служби_екстреної медичної допомоги складають фельдшери медицини_невідкладних_станів. Саме ці спеціалісти складають основну масу працівників_по_всій_Україні.___________________________ В даній роботі будуть розглянуті сучасні проблеми в освітній системі підготовки фельдшерів медицини невідкладних станів, які зустрічаються в медичних коледжах та можливі шляхи їх вирішення. Також буде проведене порівняння специфічних форм підготовки персоналу ЕМД з аналогічними в Україні. Буде проведений огляд результатів анонімних анкетувань випускників медичних коледжів за спеціальністю «Фельдшер медицини невідкладних станів», спрямованих на дослідження рівня якості освіти цих спеціалістів, а також оцінка науково-теоретичної та матеріально-технічної баз медичних навчальних закладів, які займаються підготовкою персоналу для ЕМД. Також буде проведене інтерпретування результатів цих опитувань, та будуть сформовані висновки з урахуванням усіх особливостей анкетування та цільової групи цього анкетування. Крім того розглядаються способи підвищення професійного рівня спеціалістів, які вже працюють в ЦЕМД, за допомогою різноманітних підходів, таких як: внутрішні навчання ЦЕМД, навчання персоналу за участю ВНЗ, залучення сторонніх інструкторів для проведення навчань на базі ЦЕМД. Буде згрупована та проаналізована інформація стосовно цих методів додаткового навчання, а на основі цих даних обраний оптимальний варіант для швидкого та ефективного підвищення професійного рівня працівників ЦЕМД (фельдшерів, парамедиків та лікарів). На основі зібраних даних буде розглянутий можливий варіант вдосконалення існуючої навчальної програми фельдшерів медицини невідкладних станів, шляхом інтеграції в програму нових методів навчання, розширення теоретичної бази начальних закладів, а також детальний розбір матеріально-технічної бази, яка буде необхідна для створення кімнат стимуляційного навчання, а також тренувальних центрів, мета яких підтримка оптимального рівня технічних навичок медичного персоналу ЕМД, починаючи зі студентів медичних коледжів, закінчуючи уже дипломованими працівниками ЕМД. Також буде проведений огляд можливої основи майбутньої навчальної програми для фельдшерів медицини невідкладних станів. А саме буде проведений розбір ключових дисциплін необхідних для фельдшера медицини невідкладних станів, а також будуть перераховані дисципліни, які можна віднести до вибіркових, а також ті, які будуть не критичними для працівника ЦЕМД. А також, за результатами досліджень, буде зроблений фінальний висновок, мета якого буде узагальненням усіх результатів даної кваліфікаційної роботи. Об’єкт дослідження: фельдшери медицини невідкладних станів, які оцінювалися, як професіонали в умовах роботи бригади швидкої, а також в умовах закінчення навчання в медичному коледжі. Предмет дослідження: є рівень кваліфікації фельдшерів медицини невідкладних станів в Україні, які працюють в складі лінійних бригад, а також фельдшерів що навчаються. Мета дослідження: розглянути сучасні технології формальної і неформальної освіти для підвищення кваліфікації фельдшерів і сестер медичних з медицини невідкладних санів. Завдання дослідження: 1. Дослідити проблеми у сучасній системі навчання середнього медичного персоналу. 2. Провести аналіз способів додаткового навчання та перепідготовки фельдшерів з медицини невідкладних станів. 3. Оцінити ефективність сучасних систем підготовки фельдшерів з медицини невідкладних станів на основі результатів анонімних анкетувань. 4. Вивчити іноземний підхід до підготовки працівників системи екстреної медичної допомоги. 5. Визначити перешкоди на шляху вдосконалення методів та шляхів підготовки фельдшерів медицини невідкладних станів. 6. Намітити шляхи вдосконалення існуючої програми підготовки фельдшера і сестри медичної з медицини невідкладних станів. В результаті дослідження встановлено існуючі проблем сучасної системи підготовки фельдшерів медицини невідкладних станів в умовах медичних коледжів, а також в умовах внутрішньої системи підготовки центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Проведено пошук можливих способів вдосконалення існуючої системи, задля підвищення якості надання невідкладної допомоги фельдшерами медицини невідкладних станів, в умовах сучасного рівня розвитку екстреної медицини в Україні, а також при мінімальному забезпеченні бригада та з гострим дефіцитом людського ресурсу, зокрема в умовах роботи в бригади екстреної медичної допомоги в районних центрах, а також в віддалених селах в межах зони обслуговування обласних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Висновок. Ефективність роботи бригад екстреної медичної допомоги, безпосередньо впливає на шанси виживання пацієнтів у невідкладних станах, адже саме бригада швидкої є першою ланкою в клінічному маршруті пацієнта, який стикнувся з невідкладним станом поза межами лікувального закладу, а отже саме бригада задає перший вектор роботи з таким пацієнтом. Саме тому якісна підготовка працівників лінійних бригад екстреної медичної допомоги є ключовою ланкою у зменшенні рівня смертності пацієнтів на до госпітальному етапі , а отже збільшенні кількості госпіталізованих пацієнтів у відповідні лікувальні заклади, а як наслідок, і зменшення рівня смертності пацієнтів на ранньому госпітальному етапі. The relevance of the research: There is an acute need for professionals in the field of emergency medical care in modern Ukraine. The backbone of the emergency medical service consists of emergency medical technicians. These specialists make up the majority of workers throughout Ukraine. This paper will address the current problems in the educational system for training emergency medical technicians encountered in medical colleges and possible ways to address them. A comparison will also be made between specific training methods for emergency medical personnel abroad and those in Ukraine. An overview of the results of anonymous surveys of graduates of medical colleges specializing in "Emergency Medical Technician" will be conducted, focusing on researching the quality of education of these specialists, as well as assessing the scientific-theoretical and material-technical bases of medical educational institutions involved in training personnel for emergency medical services. The results of these surveys will be interpreted, and conclusions will be drawn taking into account all the peculiarities of the surveys and the target group of this survey. Additionally, methods for enhancing the professional level of personnel already working in Emergency Medical Services (EMS) will be examined using various approaches, such as internal EMS training, training involving higher education institutions, and engaging external instructors to conduct training at EMS bases. Information regarding these methods of additional training will be grouped and analyzed, and based on this data, the optimal option for quickly and effectively raising the professional level of EMS personnel (emergency medical technicians, paramedics, and doctors) will be selected. Based on the collected data, a possible improvement of the existing training program for emergency medical technicians will be considered through the integration of new teaching methods, expansion of the theoretical base of initial institutions, and a detailed analysis of the material-technical base necessary for creating simulation training rooms and training centers aimed at supporting the optimal level of technical skills of medical personnel, starting from students of medical colleges to already graduated EMS workers. Furthermore, an overview of a possible basis for a future training program for emergency medical technicians will be conducted. Specifically, a breakdown of key disciplines necessary for emergency medical technicians will be carried out, as well as a list of elective disciplines and those that will not be critical for EMS workers. Based on the research findings, a final conclusion will be made, aimed at summarizing all the results of this qualification work. Research Object: Emergency medical technicians who were evaluated as professionals in the conditions of ambulance brigades, as well as in the conditions of completing training in medical colleges. Research Subject: The level of qualification of emergency medical technicians in Ukraine, who work as part of ambulance brigades, as well as those who are in training. Research Objective: To examine modern technologies of formal and informal education for improving the qualifications of emergency medical technicians and nurses in emergency medicine. Research Tasks: 1. Investigate problems in the modern system of training middle medical personnel. 2. Analyze methods of additional training and retraining of emergency medical technicians. 3. Evaluate the effectiveness of modern training systems for emergency medical technicians based on the results of anonymous surveys. 4. Study the foreign approach to training emergency medical service personnel. 5. Identify obstacles to improving methods and ways of training emergency medical technicians. 6. Outline ways to improve the existing training program for emergency medical technicians and nurses in emergency medicine. As a result of the research, existing problems in the modern system of training emergency medical technicians in medical colleges and within the internal training system of emergency medical service centers and disaster medicine have been identified. A search for possible ways to improve the existing system has been conducted in order to enhance the quality of emergency care provided by emergency medical technicians in the conditions of the current level of development of emergency medicine in Ukraine, as well as with minimal staffing of brigades and acute shortage of human resources, particularly in the context of working in emergency medical service brigades in district centers and remote villages within the service areas of regional emergency medical service and disaster medicine centers. | uk |
dc.publisher | Тернопіль | uk |
dc.subject | служба_екстреної медичної допомоги | uk |
dc.subject | фельдшер медицини невідкладних станів | uk |
dc.title | ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ ФЕЛЬДШЕРІВ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ | uk |
dc.title.alternative | кваліфікаційна робота | uk |
dc.type | Thesis | uk |