Показати скорочений опис матеріалу
Комунікативна компетентність медичної сестри при взаємодії з пацієнтами в емоційно напружених ситуаціях: врахування важливих чинників формування на етапі додипломної освіти в умовах війни
dc.contributor.author | Дударєва, Тетяна Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T10:37:46Z | |
dc.date.available | 2025-01-27T10:37:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | ДударєваЮ, Тетяна Володимирівна. Комунікативна компетентність медичної сестри при взаємодії з пацієнтами в емоційно напружених ситуаціях: врахування важливих чинників формування на етапі додипломної освіти в умовах війни : кваліфікаційна робота. Тернопіль, 2024. 110 р. | uk |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/18174 | |
dc.description.abstract | кваліфікаційна робота присвячена дослідженню впливу тривожності на формування складових комунікативної компетентності студентів медичного коледжу, їх готовності до спілкування з пацієнтами у напружених емоційних ситуаціях в умовах війни. У роботі проведено аналіз даних наукової літератури щодо сучасних підходів до формування комунікативної компетентності здобувачів освітньої програми (ОП) "Cестринська справа" та методів її оцінювання, даних дослідження рівня тривожності студентів та механізмів адаптації до навчального середовища у мирний та воєнний час. Визначено рівень тривожності студентів медичного коледжу під час війни та зроблено порівняння отриманих даних з даними досліджень мирного часу. Досліджено взаємозв’язок між рівнем тривожності та сформованістю компонентів комунікативної компетентності (за даними тесту "Визначення соціально-комунікативної компетентності" В.Овчарової, дослідженням рівня емпатії за І.Юсуповим та В.Бойко, опитувальником "Експрес-тест на визначення домінуючої стратегії психологічного захисту у спілкуванні"). Також досліджено розуміння здобувачами освіти ефективної стратегії взаємодії з хворими, які перебувають у стані депресії чи афекту, шляхом проведення контент-аналізу відповідей респондентів на відкриті запитання. На основі цього визначено освітні потреби студентів стосовно формування навичок спілкування з такими пацієнтами та запропоновано підходи до оцінювання готовності студентів до комунікації у напружених ситуаціях спілкування. Актуальність дослідження зумовлена зростанням рівня тривожності серед населення України в умовах повномасштабної воєнної агресії, що вимагає від майбутніх медсестер за будь-яких умов ефективно вибудовувати комунікативну стратегію у взаємодії з пацієнтами чи їх близькими. Найбільшою мірою це важливо в емоційно напружених комунікативних ситуаціях, якими є спілкування з особами у стані депресії та афекту. У той же час, питання оцінювання комунікативної компетентності не є повністю вирішеними, особливо в освітньому середовищі, що зазнає негативного впливу війни. У цілому, дана кваліфікаційна робота розглядає актуальне питання розробки комплексного підходу до набуття здобувачами медсестринської освіти комунікативної компетентності, а також до її оцінювання з точки зору виявлення потенційних проблем її формування; пропонує підходи для досягнення цієї мети, які можуть бути застосовані у навчальних закладах медичної освіти різного профілю. | uk |
dc.publisher | Тернопіль | uk |
dc.subject | комунікативна компетентність | uk |
dc.subject | рівень тривожності | uk |
dc.subject | комунікативна стратегія | uk |
dc.subject | емпатія | uk |
dc.subject | медсестринство | uk |
dc.subject | здобувачі освіти | uk |
dc.title | Комунікативна компетентність медичної сестри при взаємодії з пацієнтами в емоційно напружених ситуаціях: врахування важливих чинників формування на етапі додипломної освіти в умовах війни | uk |
dc.title.alternative | кваліфікаційна робота | uk |
dc.type | Thesis | uk |