dc.description.abstract | Отримано нові дані про особливості психоемоційного стану, інтелектуально-мнестичні функції, стан нервово-психічної адаптації, рівень опірності до стресу, індивідуально-типологічні особливості вищої нервової діяльності серед осіб юнацького віку з різною теплочутливістю та дані щодо впливу рослинного адаптогену, як одного із способів підвищення опірності організму до дії чинників навколишнього середовища. З’ясовано, що особи юнацького віку з нижчою теплочутливістю, на основі проведених психологічних тестувань, оцінюють свій психоемоційний стан на вищому рівні, порівняно з особами з вищою теплочутливістю. За даними визначення типів темпераменту особи з нижчою теплочутливістю характеризуються сильним типом вищої нервової діяльності, а в осіб з вищою теплочутливістю превалює слабкий тип. Встановлено вищий рівень нервово-психічної адаптації та опірності до стресу в учасників із нижчою теплочутливістю, порівняно з особами із вищою теплочутлиівстю. Виявлено, що учасники із вищою теплочутливістю характеризуються зниженою функціональною рухливістю та силою нервових процесів, а також подовженням швидкості сенсомоторного реагування, що пояснюється переважанням процесів внутрішнього гальмування та може свідчити про слабшу силу нервової системи у таких осіб, тоді як особи з нижчою теплочутливістю, за означеними показаниками виявляють більшу силу нервової системи, а відповідно й менший рівень чутливості аналізаторів. Дані результати можуть вказувати на те, що особи з вищою теплочутливістю можуть бути менш опірні до дії стресових чинників навколишнього середовища, оскільки їхня нервова система є менш адаптивною. З іншого боку, ті, хто мають сильнішу нервову систему, можуть менш чутливо реагувати на зміни в навколишньому середовищі. Встановлено позитивний ефект дії рослинного адаптогену, як одного із способів корекції зниженого стану опірності організму до дії чинників навколишнього середовища, на основі родіоли рожевої, женьшеню та унгернії Віктора на психосоматичний стан осіб з вищою теплочутливістю. Активні діючі речовини цього засобу сприяли підвищенню рівня активності студентів, покращенню когнітивних функцій, психологічного настрою та зниженню рівня обох типів тривожності – ситуативної та особистісної. Виявлено підвищення адаптаційних можливостей організму, зокрема стійкості до стресових чинників та змінних психоемоційних станів. | uk |